Agrokid

KOMPAKTOWY CIĄGNIK O WIELKIM POTENCJALE

Niewielkie wymiary zewnętrzne i imponujące osiągi: nowe modele Agrokid skonstruowano z myślą o niezawodnej pracy w szerokim spektrum zastosowań. Kompaktowy ciągnik oferowany jest wraz z wyposażeniem niezbędnym do pracy we wszystkich warunkach. Wielofunkcyjny, uniwersalny, lekki, mocny i niezwykle zwrotny. Agrokid może współpracować z maszynami montowanymi na przednim, tylnym podnośniku oraz centralnie. Agrokid doskonale sprawdza się także w pracach komunalnych, na terenach zielonych, w sadach i winnicach.

Silnik

WYTRZYMAŁY, NIEZAWODNY I EKONOMICZNY SILNIK.

Silniki modeli Agrokid skonstruowano z myślą o pracy z pełną mocą przy wysokich prędkościach obrotowych. Chłodzone cieczą, czterocylindrowe jednostki napędowe Mitsubishi spełniające wymogi normy emisji spalin Euro III wyposażono w układ wtryskowy z komorą wstępną. Wydajny układ chłodzenia utrzymuje stałą temperaturę roboczą silnika nawet w najtrudniejszych warunkach klimatycznych.

Modele Agrokid dostępne w wersji wolnossącej lub wyposażonej w turbosprężarkę generują moc maksymalną przy 3000 obr./min i dysponują optymalnym przebiegiem krzywej momentu obrotowego, oferując elastyczność potrzebną do róznych prac, także przy nagłych zmianach obciążenia. Duża elastyczność idzie w parze z ekonomią eksploatacji ciągnika. Nowoczesne rozwiazania techniczne pozwoliły zredukować zużycie paliwa do zniezbednego minimum. Zbiornik paliwa o pojemności 28 litrów umieszczono pomiędzy tablicą zegarów silnikiem. Agrokid może być wyposażony w dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 15 litrów, co znakomicie wydłuża okresy pomiędzy kolejnymi tankowaniami.

Napęd

DWIE SKRZYNIE BIEGÓW, NISKA PRĘDKOŚĆ MINIMALNA.

Wytrzymała przekładnia dostępna jest w dwóch konfiguracjach: dwanaście przełożeń do jazdy do przodu/do tyłu lub szesnaście biegów do jazdy do przodu/do tyłu z superreduktorem (prędkość maksymalna 30 km/h). Dźwignię wyboru jednego z czterech biegów umieszczono po prawej stronie kolumny kierownicy. Ciągnik posiada także oddzielną dźwignię do zmiany zakresu prędkości jazdy.

Zsynchronizowany rewers sterowany jest dedykowaną dźwignią po lewej stronie kolumny kierownicy i pozwala na szybkie manewrowanie. Na tunelu środkowym umieszczono także dźwignię do uruchamiania napędu na cztery koła.

WOM

WOM TYLNY, PRZEDNI, CENTRALNY.

Pełne wyposażenie modelu Agrokid stanowi WOM tylny z prędkościami 540, 540ECO i 1000 obr./min, WOM zsynchronizowany (napęd wałka zsynchronizowany z prędkością obrotową kół tylnych ciągnika – funkcja przydatna w przypadku podłaczenia przyczepy z osią napędową) oraz WOM centralny o prędkości obrotowej 2000 obr./min.

Centralny WOM może być uruchamiany niezależnie od tylnego, co umożliwia stosowanie kosiarek zawieszanych centralnie pod ciągnikiem. Oferta WOM gwarantuje ogromną wszechstronność ciągnika, może on wspólpracować z róznymi rodzajami osprzętu. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno w pracach w gospodarstwach rolnych ale także w przedsiębiorstawach komunalnych, w firmach specjalizujących się w utrzymaniu terenów zielonych, w sadach lub winnicach

Hydraulika i podnośnik

PEŁNA WYDAJNOŚĆ UKŁADU HYDRAULICZNEGO.

Układ hydrauliczny składa się z dwóch oddzielnych obwodów: pierwszy obwód z pompą o wydajności 30 l/min zasila podnośnik tylny o udźwigu do 1200 kg oraz rozdzielacze. Drugi niezależny od pierwszego obieg z pompą o wydajności 15 l/min zasila hydrostatyczny układ kierowniczy, zapewniając płynne sterowanie nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Kompletne wyposażenie modelu Agrokid obejmuje układ hydrauliczny z trzema obwodami. Dwa z nich sterowane są za pomocą odrębnych dźwigni, trzeci obwód sterowany jest za pomocą jednej z dźwigni, operator musi wcześniej przełaczyć sterowanie w obwodu drugiego na trzeci za pomocą przycisku po prawej stronie fotela.

Wyjścia hydrauliki oznaczono kolorystycznie, co ułatwia ich identyfikację i użycie. Podnośnik przedni o udźwigu 400 kg ze składanymi ramionami oraz niezależny WOM 1000 obr./min rozszerzają zakres zastosowań modelu Agrokid, czyniąc go kompletnym niewielkim ciągnikiem wielofunkcyjnym.

Hamulce

SKUTECZNY UKŁAD HAMULCOWY.

Oś przednia ze zwolnicami oraz duży kąt skrętu kół przednich modelu Agrokid (57 stopni), duży prześwit w każdych warunkach terenowych i poszerzone nadkola. Wszystko to sprawia, że Agrokid doskonale radzi sobie w jazdach w trudnych warunkach terenowych. Wszystkie ciągniki marki DEUTZ-FAHR, także Agrokid wyposażono w 100% blokadę mechanizmów róznicowych. W przypadku Agrokida blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego sterowana jest elektrohydraulicznie za pomocą przycisku umieszczonego na kolumnie kierownicy, przed fotelem operatora.

Układ hamulcowy skonstruowano zgodnie z najnowszymi normami: hamulce tarczowe w kąpieli olejowej kół tylnych gwarantują precyzyjne i niezawodne hamowanie w każdych warunkach. Hamulec postojowy sterowany klasyczną dźwignią gwarantuje pełne bezpieczeństwo także po zatrzymaniu ciągnika.

Kabina

KABINA LUB PLATFORMA Z RAMĄ BEZPIECZEŃSTWA.

Modele Agrokid oferowane są w wersjach z kabiną lub platformą ze składaną ramą bezpieczeństwa. Pierwsza z wersji oferuje przestronną, dźwiękoszczelną, hermetyczną i klimatyzowaną kabinę. Szereg regulowanych wlotów powietrza racjonalnie rozmieszczonych we wnętrzu kabiny umożliwia operatorowi szybkie ustawienie temperatury w kabinie. Pracujący w trzech prędkościach układ wentylacji wyposażono w sześć wlotów powietrza na dachu.

Wersja ciągnika z platformą i składaną ramą bezpieczeństwa doskonale sprawdza się w róznego rodzaju pracach w gospodarstwach, sadach i winnicach. Oferuje komfortowe warunki pracy operatora nawet w trakcie wielogodzinnych zadań. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku o komfort operatora dba układ amortyzacji mechanicznej, którego zadaniem jest eliminacja wibracji docierających do fotela. Oba warianty zapewniają nadzwyczajną stabilność i przyczepność nawet w pracach na nachylonym terenie ze złożoną ramą bezpieczeństwa. Po złożeniu ramy całkowita wysokość ciągnika zmenijszona jest niemal o połowę, co umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc. Stanowisko operatora jest komfortowe i zaprojektowane z uwzględnieniem zasad ergonomii: oferuje szerokie siedzisko fotela oraz łatwe w użyciu oprzyrządowanie ze wszystkimi elementami sterującymi umieszczonymi w łatwo dostępnych miejscach. Rozkład tablicy przyrządów i dźwigni wybrano z myślą o nadzwyczajnej łatwości obsługi.