KOMPAKTOWY CIĄGNIK Z NAPĘDEM BEZSTOPNIOWYM.

Nowe modele DEUTZ FAHR Serii 5 TTV wyznaczają standardy w tej klasie maszyn pod kątem sprawności, wydajności, niezawodności, stylu i wygody użytkowania. Wersja z napędem TTV idzie o krok dalej uzupełniając tę charakterystykę o nadzwyczajną wszechstronność przekładni bezstopniowej. Modele nowej Serii 5 TTV są mocniejsze i w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zapewniają lepsze osiągi, zaś od konkurencji odróżniają się futurystyczną i atrakcyjną stylistyką opracowaną we współpracy z biurem projektowym Giugiaro Design, znanym dotychczas z branży motoryzacyjnej.

Seria 5 TTV glowne

Seria 5 TTV - napęd

Silnik

ELASTYCZNOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ, EKONOMIA – CZTERO-CYLINDROWCE DEUTZ.

Nowe silniki DEUTZ napędzające modele Serii 5 TTV to cztero-cylindrowe jednostki Deutz TCD 3.6 L04 o pojemności 3620 cm³, do stworzenia których wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Konstrukcję opracowano w celu maksymalizowania mocy i wydajności, układ obejmuje sterowany elektronicznie układ wtryskowy paliwa High Pressure Common Rail, układ dolotowy powietrza z turbiną, zaworem WasteGate i Intercoolerem oraz wentylator chłodnicy ze sprzęgłem wiskotycznym.

Sterowany elektronicznie, zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz katalizator utleniający DOC (Diesel Oxidation Catalyst) zapewniają spełnienie wymogów normy emisji spalin Tier 4i. DOC to katalizator, który przekształca związki w spalinach w nieszkodliwe substancje. Katalizator DOC eliminuje wady układu FAP/DPF (który wytwarza szkodliwe ciśnienie powrotne w układzie dolotowym silnika i wymaga przeprowadzania regeneracji, czyli wypalania, DOC nie ma tych ograniczeń) i katalizatora SCR (który wymaga stosowania dodatków, takich jak płyn AdBlue, do rozpoczęcia selektywnej redukcji katalitycznej). DOC jest bezobsługowy i wystarczająco mały do montażu w ciągnikach kompaktowych, będąc tym samym idealnym rozwiązaniem dla ochrony środowiska i spełnienia wymogów normy. Podobnie jak inne modele Serii 5, wyposażone w przekładnie konwencjonalne, wariant ze skrzynią TTV jest idealną maszyną do prac rolniczych, o optymalnej krzywej momentu obrotowego, oferującą niemal maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1200 do 1900 obr./min – co stanowi zakres wykorzystywany podczas większości zastosowań rolniczych. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika moc pozostaje stała w zakresie od 1800 do 2200 obr./min, co zapewnia płynną pracę nawet podczas wykonywania ciężkich prac polowych. Centralka elektroniczna silnika eliminuje straty paliwa poprzez dostarczanie wyłącznie mocy wymaganej do wykonywanej pracy.

Napęd

BEZSTOPNIOWY NAPĘD W KOMPAKCIE MARKI DEUTZ-FAHR.

Wyposażony w przekładnię bezstopniową model Serii 5 TTV przenosi ciągniki tej klasy w całkowicie nowy wymiar. Przekładnia TTV łączy w sobie wydajność konwencjonalnej przekładni mechanicznej z wygodą i płynnością pracy przekładni hydrostatycznej: wynikiem jest wydajny i niezawodny napęd, który w sposób płynny zmienia dostępne przełożenia w celu pełnego wykorzystania mocy silnika do uzyskania maksymalnej wydajności.

Przekładnia TTV w modelach Serii 5 posiada dwa zakresy prędkości (transportowy i polowy) i oferuje możliwość wyboru trzech różnych trybów pracy: manualny, WOM i automatyczny.
W trybie manualnym prędkość obrotowa silnika jest sterowana bezpośrednio przez pedał przyspieszenia, natomiast prędkość pojazdu dostosowuje się za pomocą joysticka wielofunkcyjnego. W tym trybie modele z przekładnią TTV jeżdżą jak ciągniki z przekładnią mechaniczną, ale płynność zmiany przełożeń jest porównywalna z przekładniami CVT i uzupełniona o korzyści związane z praktycznie nieskończonym zakresem przełożeń. Pchnięcie i przytrzymanie joysticka zmienia prędkość ciągnika w sposób ciągły, natomiast krótkie naciśnięcie i puszczenie zmienia prędkość w odstępach co 0,1 km/h, w zakresie od 0 do 15 km/h, oraz w odstępach co 1 km/h przy wyższych prędkościach.

Tryb WOM jest włączany automatycznie po aktywacji napędu wałka, a prędkość obrotowa WOM jest utrzymywana na stałym poziomie niezależnie od prędkości jazdy ciągnika (którą kierowca może stale zmieniać za pomocą pedału przyspieszenia). Funkcja ta pokonuje główne ograniczenia konwencjonalnych przekładni mechanicznych, tj: zależność momentu obrotowego WOM od obrotów silnika (brak możliwości zmiany wartości momentu obrotowego WOM dla danej prędkości); brak możliwości zmiany momentu obrotowego WOM przy danej prędkości silnika bez zmiany przełożenia.

W trybie automatycznym, będącym idealnym rozwiązaniem do zastosowań transportowych i wymagających odpowiedniej przyczepności, elektroniczna jednostka automatycznie reguluje prędkość obrotową silnika w odniesieniu do obciążenia, w celu utrzymania stałej prędkości jazdy.

Kolejną zaletą przekładni modeli Serii 5 TTV jest możliwość uzyskania prędkości jazdy 40 km/h przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Napęd na cztery koła oraz blokady mechanizmów różnicowych załączane są w funkcji ASM automatycznie, co zapewnia utrzymanie maksymalnej produktywności we wszystkich warunkach.

Seria 5 TTV slider - Napęd

Seria 5 TTV slider -WOM

WOM

CZTERY PRĘDKOŚCI WAŁKA, W TYM PRĘDKOŚCI EKONOMICZNE.

Duży wybór prędkości WOM zwiększa wszechstronności ciągnika i umożliwia wykonywanie prac z maksymalną wydajnością. WOM Serii 5 TTV oferuje trzy standardowe prędkości obrotowe (540, 540ECO i 1000), które są wybierane i załączane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków. Modulowany, płynny start wałka zapewnia odpowiednie zabezpieczenie podzespołów ciągnika i maszyny z nim agregowanej. Obsługa WOM jest prosta i intuicyjna dzięki elektrohydraulicznemu sterowaniu oraz ekranowi LCD wyświetlającemu rzeczywistą prędkość WOM. Dodatkowe przyciski załączające WOM znajdują się na błotnikach tylnych ciągnika.

Dostępna jest funkcja automatycznego załączania i rozłączania WOM w zależności od ruchu ramion tylnego podnośnika. Modele Serii 5 TTV w konfiguracjach wyposażenia z podnośnikiem przednim mogą być również wyposażone w opcjonalny WOM przedni, który standardowo pracuje z prędkością obrotową 1000 obr./min.

Uzupełniając ofertę w zakresie WOM – modele Serii 5 TTV są również dostępne z zsynchronizowanym WOM z niezależnym wałem wyjściowym. Ciagnik może pracować z przyczepami z osią napędową, co zapewnia najlepszą trakcję w ciężkich warunkach terenowych.

Hydraulika i podnośnik

WYDAJNA HYDRAULIKA, TRZY OPCJE UKŁADÓW.

Modele Serii 5 TTV wyposażone są w doskonały układ hydrauliczny, który jest mocny, wydajny, prosty w obsłudze. Dostępne są trzy wersje układów: pierwsza obejmuje standardową pompę o wydajności 60 l/min i trzy obwody (lub opcjonalnie do do czterech obwodów) z możliwością regulacji przepływu oleju. Układ hydrauliczny 60ECO dostępny jako wyposażenie opcjonalne, umożliwia osiągnięcie maksymalnej wydajności 60 l/min przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej jedynie 1600 obr./min. Wariant ten sprawdza się szczególnie w pracach z ładowaczem czołowym, w których duża ilość oleju wymagana przy niższych prędkościach obrotowych silnika.

Układ 60ECO (włączany i wyłączany przez operatora za pomocą przycisku) składa się z pompy podwójnej (22,5 + 14 cm sześc.). Gdy system jest włączony, pompa dodatkowa (14 cm sześc.) uruchamia się stopniowo, zależnie od prędkości obrotowej silnika, a wyjściowe natężenie przepływu z tej pompy jest dodawane do przepływu pompy głównej.

Druga opcja obejmuje pompę podwójną ze sterowaniem elektrohydraulicznym o wydatku 90 l/min Energy Saving z regulatorem przepływu i czasu podawania oleju.

Modele Serii 5 TTV wyposażone są w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, zapewniające bezproblemowe podłączanie przewodów hydraulicznych nawet, gdy układ znajduje się pod ciśnieniem. Układ posiada specjalne zbiorniczki do gromadzenia oleju mogącego wypłynąć podczas podłączania przewodów.

Podnośnik tylny oferuje udźwig maksymalny wynoszący 6600 kg z dwoma zewnętrznymi siłownikami wspomagającymi. Podnośnik jest wyposażony w elektroniczny układ sterowania EHR, który pozwala na sterowanie ustawieniami pozycji, siły, mix, szybkości ruchu ramion podnośnika, ogranicznika wysokości podnoszenia i poślizgu kół. Radar pozwala na określenie maksymalnego poślizgu kół przy którym występować będzie reakcja tylnego podnośnika. Funkcja ta jest nieoceniona, jeśli chodzi o maksymalne zwiększenie wydajności ciągnika w najbardziej wymagających zastosowaniach wymagających najlepszej przyczepności.
Maksymalny udźwig dostępnego opcjonalnie podnośnika przedniego na zaczepach wynosi 1850 kg.

Seria 5 TTV slider - -hydraulika

Seria 5 TTV slider -- hamulce

Hamulce

WYJĄTKOWO SPRAWNY UKŁAD HAMULCOWY.

Modele Serii 5 TTV wyposażone są niezależną, podwójną pompę wspomagania układu kierowniczego. Pomimo, że pompy te są ze sobą połączone, mogą pracować niezależnie: obie pompy działają przy włączonym silniku, a jedna z nich kontynuuje pracę nawet, gdy silnik ciągnika nie pracuje.

Kolejną opcją zwiększającą osiągi układu kierowniczego jest układ SDD (Steering Double Displacement). Składa się on z podwójnej pompy (125 cm³ każda z nich). Druga pompa uruchamiana jest przez operatora za pomocą przycisku.

W celu uzyskania maksymalnej zwrotności, gdy funkcja SDD jest wyłączona, pracuje tylko jedna pompa, gdy funkcja ta jest włączona, pozwala na ustawienie kół w pełnym skręcie przy połowie standardowej liczby wymaganych obrotów kołem kierownicy (2,2 obrotu zamiast 4,5). Przyczynia się to do znacznej oszczędności czasu podczas manewrowania w ciasnych przestrzeniach, podczas zawracania na uwrociach oraz podczas pracy z ładowaczem czołowym. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcja SDD wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 16 km/h.

Wersja Serii 5 TTV wyróżnia się również pod kątem siły hamowania: wszystkie cztery koła są wyposażone w hamulce tarczowe w kąpieli olejowej, co zapewnia prawdziwie skuteczne hamowanie bez potrzeby załączania napędu na cztery koła. Rozwiązanie to zapobiega występowaniu podsterowności podczas hamowania przy automatycznie załączanym napędzie na cztery koła.

Układ PowerBrake (montowany w standardzie w modelach TTV) minimalizuje wymaganą do hamowania siłę nacisku na pedał. Układ ten obejmuje również specjalny akumulator, który pozwala na nawet dziesięciokrotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku. W celu zapewnienia jeszcze większego bezpieczeństwa układ Park Brake wywiera wysoką mechaniczną siłę hamowania bezpośrednio na tarcze tylne, co zapewnia spokój ducha nawet podczas pracy na pochyłym terenie. Osie przednie (które są również oferowane z opcjonalnym układem amortyzacji) gwarantują maksymalną ładowność wynoszącą 3000 kg (lub 3800 kg w modelu 5120 TTV i 5130 TTV).

Kabina

ERGONOMICZNE STANOWSKO OPERATORA.

Funkcjonalność i styl w pełnej krasie. Kabina „E-Class” w ciągnikach Serii 5 TTV została opracowana wspólnie przez specjalistów z Deutz-Fahr i biura projektowego Giugiaro Design. Wynikiem tej współpracy jest bardzo elegancka kabina o atrakcyjnych i zaokrąglonych kształtach, zastosowanie innowacyjnych materiałów i doskonała funkcjonalność. Elementy sterowania są logicznie rozmieszczone, co przyczynia się do niezrównanej przyjazności dla użytkownika.

Wymiary kabiny zostały zoptymalizowane w celu zapewniania doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, a wyjątkowy układ klimatyzacji z 10 nawiewami utrzymuje perfekcyjne środowisko pracy w kabinie. W celu uzyskania niedoścignionej ergonomii i przyjazności dla użytkownika elementy sterowania zostały rozmieszczone intuicyjnie i oznaczone odpowiednimi kolorami zgodnie z pełnionymi funkcjami, co pozwala na ich szybką i dokładną identyfikację. Funkcja ComfortTip umożliwia programowanie powtarzalnych sekwencji operacji, pozwalając operatorowi na zapisanie funkcji ciągnika, które mogą następnie wywoływane i wykonywane automatycznie. Kabina jest wyposażona w wyświetlacz informacyjny na słupku kabiny, który dostarcza informacje o wszystkich głównych parametrach pracy ciągnika, w tym o funkcjonowaniu silnika i przekładni, zarządzaniu WOM i hydrauliką, sterowaniu podnośnikiem i układem ASM. Poza tymi informacjami, wyświetlacz podaje również informacje o określonych osiągach ciągnika, takich jak zużycie paliwa i wydajność w odniesieniu do obszaru na jakim wykonywana była praca. Warto dodać, że w celu ograniczenia drgań kabina może zostać zamocowana na układzie zawieszenia mechanicznego lub bardziej komfortowym układem amortyzacji pneumatycznej.

Seria 5 TTV slider - kabina0

Technologie

ZAAWANSOWANE FUNKCJE STEROWANIA.

ASM – ASM – automatyczne sterowanie napędem na cztery koła i blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM ciągnika automatycznie włącza i wyłącz napęd i blokadę w zależności od prędkości jazdy, kąta skrętu kół przednich ciągnika oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie. Przyciski do uruchamiania napędu, blokady i funkcji ASM umieszczono na prawej konsoli ciągnika.

SDD – opcjonalny układ kierowniczy z podwójną pompą wspomagania. W ciągniku, niewyposażonym w SDD operator do wykonania pełnego skrętu kół z jednej strony w druga musi wykonać 3,5 obrotów kołem kierownicy. Jesli ciągnik jest wyposażony w SDD ale system jest wyłaczony, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 4,5 obrotu. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej, oznaczonego symbolem kierownicy, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 2,2 obrotu. System doskonale sprawdza się w pracach wymagających częstego manewrowania. Po przekroczeniu prędkości jazdy 15 km/h system automatycznie wyłacza się, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo użytkowania.

60ECO – opcjonalny układ hydrauliczny z podwójną pompą. Operator może uruchomić działanie drugiej pompy. W efekcie pełen wydatek oleju uzyskiwany jest przy prędkości obrotowej silnika zredukowanej do 1600 obr./min. Korzyści jakie płyną ze stosowania tego układu to: zredukowane zużycie paliwa, zmniejszony hałas i wibracje w trakcie pracy. Układ perfekcyjnie sprawdza się w pracach z ładowaczem czołowym, gdzie potrzebny jest pełen wydatek oleju ale nie ma potrzeby stosowania maksymalnej prędkości obrotowej silnika.

COMFORTIP – możliwość programowania ciągnika. Operator może zaprogramować sekwencję operacji, jakie ciągnik może wykonywać automatycznie na przykład na uwrociach pola. Kolejne funkcje w programie zmienane są manualnie za pomocą przycisku oznaczonego symbolem trójkąta. Operator tworzy program wchodząc w tryb programowania za pomocą przycisków i wykonując pracę podczas pierwszego przejazdu po polu.

PERFORMANCE MONITOR – monitor na słupku kabiny oferuje trzy zakłądki menu: zakładkę ekranu startowego z informacjami na temat parametrów eksploatacyjnych ciągnika, zakładkę podstawowych ustawień oraz zakładkę Performance Monitora czyli liczników. Operator po zadaniu szerokości roboczej maszyny podłaczonej do ciagnika uzyskuje informacje na temat wydajności, obszaru na jakim wykonano pracę oraz ilości zużywanego paliwa.

AGROSKY – system rolnictwa precyzyjnego oferowany w marce DEUTZ-FAHR. Systemy te oferowane są w kilku różnych wariantach, wybór podzespołów AGROSKY zalezy od wyposażenia ciągnika i wybranego sposobu prowadzenia ciągnika. Ciągnik może być prowadozny w sposób manualny czyli przez operatora. W takim przypadku operator kieruje ciągnikiem obserwujhąc wskazania belki diodowej. Belka z diodami umieszczona jest standardowo w iMoniotrze 2 generacji, jesli ciagnik nie ma iMonitora – ciągnik musi być doposazony o moniotorek z belką w dzialae Części Zamiennych SDF. Możliwe jest wyposażenie ciągnika DEUTZ-FAHR w układ prowadzenia automatycznego. Może to być zrealizowane na dwa sposoby. Pierwszy: klient zamawia ciągnik z przygotowaniem do AGROSKY i prowadzeniem automatycznym, wtedy ukłąd kierowniczy ciągnika doposażany jest w specjalny zawór do sterowania pracą siłowników, na samym ciągniku nie widać żadnych podzespołów oprócz anteny na dachu. Drugi sposób: ciągnik nie ma przygotowania i zaworu: nalezy doposazyć ciągnik w elektryczną kierownicę, która zastępuje standardowe koło kierownicy i pozwala automatycznie sterować torem jazdy ciągnika. Oferta anten w systemie AGROSKY obejmuje dwa modele odbiorników. Antena SRC10 pozwala na odbiór sygnału satelitarnego bez możliwości korzystania z korekty sygnału co przekłada się na możliwość korzystania z darmowego sygnału z dokładnością systemu do +/- 30cm. Większa antena SRC40 pozwala na odbiór sygnału darmowego ale także sygnału skorygowanego i dokładności do +/- 10cm oraz +/- 2cm. Należy pamietać, że korzystanie z sygnału skorygowanego wiąże się z koniecznością wnoszenia opłat abonamentowych dla dostawcy poprawki sygnału.

Informacje

WERSJA KOMUNALNA.

Modele Serii 5 z napędem bezstopniowym oferowane sa także w specjalnym wyposażeniu obejmującym pomarańczowy kolor błotników kabiny oraz maski silnika. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom firm komunalnych, budowlanych, administracji i spółdzielni mieszkaniowych, marka DEUTZ-FAHR zapewnia także specjalną wersję nadwozia w pomarańczowym kolorze. Dzieki bogatej ofercie wyposażenia standardowego i szerokiej gamie opcji dodatkowych – modele Serii 5TTV z powodzeniem radzą sobie w różnego pracach.

Seria 5 TTV slider - wersja komunalna

Specyfikacja

Seria 5 TTV slider - specyfikacja 1

Seria 5 TTV slider - specification_02

Seria 5 TTV slider specyfikacja 3

GS

Fotel Eurofit amortyzowany mechanicznie, bez fotela pasażera, klimatyzacja manualna, dach bez szyber-dachu, bez przygotowania do podnośnika przedniego, hydraulika z 6 wyjściami sterowanymi elektronicznie, bez gniazda PowerBeyond, most przedni z napędem i blokadą sterowanymi elektro-hydraulicznie za pomocą przycisków, kabina na Silent-blockach, standardowy układ kierowniczy

Cosmos

Fotel Aeromat amortyzowany pneumatycznie, fotel pasażera z pasem bezpieczeństwa, klimatyzacja automatyczna, szyber-dach szklany, przygotowanie do podnośnika przedniego, hydraulika z 8 wyjściami sterowanymi elektronicznie, PowerBeyond, most przedni z napędem i blokada sterowanymi elektro-hydraulicznie za pomocą przycisków, amortyzacja przedniej osi, kabina amortyzowana pneumatycznie z samopoziomowaniem, układ kierowniczy SDD z redukcją liczby obrotów kołem kierownicy, dodatkowe reflektory robocze i panel sterowania oświetleniem WOLP

GALERIA FILMÓW

Galeria zdjęć