TRZY WERSJE, OGROMNA LICZBA MODELI.

Gamę modeli Serii 5G tworzą trzy wersje kompaktowych ciagników, gwarantujących spełnienie wszystkich potrzeb i oczekiwań. Modele Serii 5G oferują dużą elastyczność tworzenia indywidualnych kompletacji wyposażenia, co pozwala na precyzyjny dobór wyposażenia ciągnika do rodzaju i częstotliwości wykonywanych prac (od prac związanych z hodowlą zwierząt po prace polowe oraz zadania związane z użyciem ładowacza czołowego). Gama modeli pokrywa zakres mocy od 80 do 115KM. Duża oferta umożliwia wybór spośród kompaktowych modeli (dla sprawnego wykonywania prac na ograniczonej przestrzeni) lub większych z dużym rozstawem osi (aby uzyskać lepszą trakcję w pracach polowych).

Seria 5G - profilowe

Seria 5G - silnik

Silnik

SILNIKI OPRACOWANE SPECJALNIE DLA ROLNICTWA.

Nowy silnik FARMotion Tier 4i opracowano specjalnie dla zastosowań w rolnictwie. Nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewniają niezrównane osiągi, niezawodność i dużą trwałość. Elektronicznie sterowane silniki FARMotion dostępne są w wersji 3- lub 4-cylindrowej. Zostały wyposażone w wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy Bosch Common Rail (2000 bar), turbosprężarkę, Intercooler oraz układ oczyszczania spalin z katalizatorem DOC.

Silniki FARMotion to:
– układ wtryskowy Bosch Common Rail o ciśnieniu maksymalnym 2000 bar
– pojemność 962 cm3 z pojedynczego cylindra
– nowe 7-otworkowe wtryskiwacze
– zwiększona grubość ścianek tulei cylindrów, zredukowane wibracje, mniejsze obciążenie podzespołów
– wał napędowy nowej konstrukcji z wysokiej jakości materiału, większa trwałość, niższe wibracje
– wytrzymały pasek z automatycznym napinaczem: brak czynności obsługowych
– katalizator DOC: kompaktowy, bezobsługowy, niewymienny
– zewnętrzny, chłodzony EGR elektroniczne sterowanie

Napęd

SPRAWNY UKŁAD NAPĘDOWY.

Seria 5G oferuje szerokie spektrum możliwości w zakresie konfiguracji wysokowydajnych przekładni. Cztery lub pięć biegów, dwa lub cztery zakresy z minireduktorem i superreduktorem, dwa lub trzy półbiegi Powershift i mechaniczny lub elektro-hydrauliczny rewers kierunku jazdy Powershuttle umożliwiają dobór najlepszej konfiguracji napędu, dostosowanej do warunków wykonywanej pracy. Skrzynie biegów oferują od 8 do 60 przełożeń w każdym kierunku oraz prędkość maksymalną sięgającą 40 km/h przy obrotach ekonomicznych silnika.

Modele w wersji wyposażenia LS oferują rewers mechaniczny z krótką dźwignią pod kołem kierownicy. Rewers elektro-hydrauliczny to wyposażenie wersji GS. Wersja ta wyposażona jest też w system Stop&Go do zatrzymania ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła oraz przycisk sprzęgła Comfort Clutch do zmiany biegów bez użycia pedału sprzęgła.

Seria 5G - Napęd

Seria 5G -WOM

WOM

DO CZTERECH PRĘDKOŚCI WAŁKA.

Nowe modele DEUTZ-FAHR Serii 5G oferowane są z różnymi konfiguracjami napędu wałka: 2 prędkości 540 / 540ECO lub 4 prędkości 540 / 540ECO / 1000 / 1000ECO oraz WOM zsynchronizowany (z niezależnym wałkiem). Ciągnik może być wyposażony w WOM przedni o prędkości 1000 obr./min. Dzięki temu nowe modele Serii 5G mogą wykonywać szereg różnego rodzaju prac.

WOM napędzany jest poprzez niezależne sprzęgło wielotarczowe mokre, sterowane realizowane jest elektrohydraulicznie przy użyciu przycisków. Funkcja AutoWOM (dostępna tylko z opcjonalnym podnośnikiem elektronicznym) włącza i wyłącza napęd wałka automatycznie w trakcie podnoszenia i opuszczania ramion podnośnika tylnego.

 

Hydraulika i podnosnik

WYDAJNY UKŁAD HYDRAULICZNY, OPCJA 60ECO.

Nowe modele Serii 5G oferują wybór pomiędzy dwoma konfiguracjami układów hydraulicznych dla zapewnienia odpowiedniego wydatku oleju oraz liczby dystrybutorów wymaganej do obsługi nowoczesnego osprzętu. Seria 5G dostępna jest z pojedynczą lub podwójną pompą o wydajności odpowiednio: 55 lub 60 ECO l/min, oraz od 2 do 8 dystrybutorów sterowanych mechanicznie z możliwością regulacji wydatku oleju. Dodatkowo, układ oferuje jeden obwód o zredukowanym do 25 l/min wydatku oleju, sterowany electrohydraulicznie za pomocą przycisków ON/OFF.

Rozbudowany układ hydrauliczny jest szczególnie użyteczny w trakcie prac wykonywanych z użyciem wymagającego osprzętu. Wałek uruchamiany jest za pomocą przycisków na prawej konsoli ciągnika.

 

Seria 5G -Hydraulika

Seria 5G -hamulce

Hamulce

SKUTECZNE HAMOWANIE W KAŻDYCH WARUNKACH.

Nowe rozwiązania układów napędowych modeli DEUTZ-FAHR Serii 5G dotyczą także nowych osi przednich. Osie zaprojektowane i produkowane przez SDF stworzono specjalnie z myślą o wykorzystaniu w ciągnikach rolniczych z silnikami o mocy w zakresie od 80 do 120KM. Napęd na 4 koła oraz blokada mechanizmów różnicowych są sterowane elektro-hydraulicznie przyciskami.

5G w wersji LD
– Napęd na 4 koła, bez hamulców (oś 1.5)
  Maksymalne obciążenie 2500 kg
– Napęd na 4 koła, z hamulcami (oś 1.5)
  Maksymalne obciążenie 2700 kg

5G w wersji MD
– Napęd na 4 koła, z hamulcami (oś 1.5)
  Maksymalne obciążenie 2900 kg

5G w wersji HD
– Napęd na 4 koła, z hamulcami (oś 2)
  Maksymalne obciążenie 3000 kg

 Kabina

KOMFORTOWE STANOWSKO DOWODZENIA.

Modele nowej Serii 5G wykorzystują nową stylistykę DEUTZ-FAHR opracowaną wspólnie z biurem projektowym Giugiaro Design. Kabina na 4 słupkach gwarantuje maksymalną wygodę i doskonałą widoczność dookoła ciągnika. Nowoczesne kształty, wysokiej jakości materiały oraz ergonomiczne i funkcjonalne rozmieszczenie przyrządów sterowniczych sprawiają, że kabina Serii 5G zapewnia najlepsze stanowisko pracy w tej klasie ciągnika. Wszystkie przyrządy sterownicze oznaczono kolorystycznie w zależności od obsługiwanych funkcji, co ułatwia ich identyfikację i użycie.

Koło kierownicy regulowane jest razem z deską rozdzielczą, regulowany fotel operatora pozwala na najlepszy dobór pozycji za kierownicą. W kabinie umieszczono także wygodny fotel pasażera z pasem bezpieczeństwa. Układ wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji podaje powietrze przez szereg regulowanych dysz nawiewów, dzieki czemu skutecznie utrzymuje zadaną temperaturę.

Seria 5G - kabina

Technologie 

TRZY WERSJE CIĄGNIKÓW SERII 5G.

Modele Serii 5G oferowane są w trzech wersjach: HD / MD i LD.

HD: silniki 4-cylindrowe FARMotion, dopuszczalna masa całkowita ciągnika wysnosząca 7000-7500 kg oraz ogumienie tylne maksymalnie 34 cale (lub wąskie koła 16.9 38 cali”.
MD: silniki 3- lub 4-cylindrowe FARMotion, dopuszczalna masa całkowita ciągnika wysnosząca 6200 kg oraz ogumienie tylne maksymalnie 34 cale.
LD: silniki tylko 3-cylindrowe FARMotion, dopuszczalna masa całkowita ciągnika wysnosząca 5500 – 5800 kg oraz ogumienie tylne maksymalnie 30 cali.

NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA TECHNICZNE W KOMPAKTACH DEUTZ-FAHR.

SDD – opcjonalny (opcja w modelu 5115.4 G w wersji HD) układ kierowniczy z podwójną pompą wspomagania. W ciągniku, niewyposażonym w SDD operator do wykonania pełnego skrętu kół z jednej strony w druga musi wykonać 3,5 obrotów kołem kierownicy. Jesli ciągnik jest wyposażony w SDD ale system jest wyłaczony, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 4,5 obrotu. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej, oznaczonego symbolem kierownicy, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 2,2 obrotu. System doskonale sprawdza się w pracach wymagających częstego manewrowania. Po przekroczeniu prędkości jazdy 15 km/h system automatycznie wyłacza się, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo użytkowania.

Rewers Powershuttle – Rewers elektro-hydrauliczny z wielotarczowym sprzęgłem mokrym, jedno sprzęgło dla kierunku jazdy do przodu i jedno do tyłu, regulacja szybkości reakcji pokrętłem na dźwigni zmiany kierunku jazdy pod kierownicą. Razem z rewersem elektro-hydraulicznym ciągnik oferuje funkcję Stop&Go umożliwiającą zatyrzymanie ciagnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła.

PowerCore – Filtry powietrza PowerCore mają dużą wydajność i skuteczność działania. Filtr wykonano z nano-włókien, struktura bardzo skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia w powietrzu podawanym do komory spalania silnika. Obsługa sprowadza się do wystukania zanieczyszczeń i sprawdzenia filtra wskaźnikowego umieszczonego za filtrem głównym. Nie powinno się przedmuchiwać filtra PowerCore – może to uszkodzić strukturę filtra.

Light Kit – fabryczne przygotowanie do ładowacza czołowego, części montowane na linii produkcyjnej ciągników w fabryce, zestaw składa się z ramy i śrub montażowych.

Ready Kit – fabryczne przygotowanie do ładowacza czołowego, części montowane na linii produkcyjnej ciągników w fabryce, zestaw składa się z ramy i śrub montażowych, złączy elementów układu hydraulicznego, złączy elementów układu elektrycznego, joysticka.

Informacje 

WERSJA KOMUNALNA.

Modele Serii 5G w trzech wersjach oferowane są w specjalnej wersji wyposażenia obejmującej pomarańczowy kolor błotników kabiny oraz maski silnika. Wyposażenie to dedykowane jest to przedsiębiorstw i firm komunalnych, do podmiotów zajmujących się wykonywaniem prac budowlanych, do firm budujących drogi, do administracji osiedli, spółdzielni mieszkaniowych, do firm zajmujących się utrzymaniem terenów zielonych. Wyjatkowa wszechstronność modeli DEUTZ-FAHR Serii 5G sprawia, że te wyjatkowo uniwersalne i wszechstronne ciągniki z powodzeniem radzą sobie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest duża wszechstronność.

Seria 5G - informajce

Specyfikacja

Seria 5G - specyfikacja

LS

Wersja wyposażenia LS obejmuje rewers mechaniczny, zsynchronizowany. Na panelu kolumny kierownicy umieszczono nową, krótką dźwignię zmiany kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy realizowana jest po zatrzymaniu ciągnika z wciśniętym pedałem sprzęgła.

 

GS

Wersja wyposażenia GS obejmuje rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle. Dźwignię umieszczono na kolumnie kierownicy, tuż pod kołem kierownicy. Dodatkowo ciagnik z rewersem Powershuttle otrzymuje w standardzie funkcję Stop&Go do zatrzymania bez użycia pedału sprzęgła w podłodze oraz regulację czułości rewersu za pomocą pokrętła na jego dźwigni. Zmiana kierunku realizowana może być w trakcie jazdy z prędkością do 15 km/h.

seria-5g-STOPGO

STOP & GO

System umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. System sprawdza się doskonale w pracach wymagających częstego zatrzymywania – na przykład prace z ładowaczem czołowym.

seria-5g-ALL-WHEEL_BRAKES

UKŁAD HAMULCOWY NA 4 KOŁA

Ciągnik oferuje niezwykle sprawny i pewny układ hamuclwy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Rozwiązanie to zapewnia najwyższe bezpieczeństwo operatora w każdych warunkach.

seria-5g-placeholder

ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKA

System ten monitoruje szereg parametrów silnika i optymalizuje jego działanie poprzez regulację układu wtryskowego. Automatyzacja w celu maksymalnego uproszczenia: umożliwia operatorowi ustawienie, zapisanie i przywołanie najwłaściwszej prędkości obrotowej silnika dla każdego zadania.

seria-5g-DOC

DOC

Układ oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalyst. Katalizator redukuje zawartość tlenków azotu i węglowodorów w spalinach. Układ w pełni bezobsługowy, którego okres eksploatacji obliczono na cały okres użytkowania ciągnika. Stosowany w modelach do 130KM.

seria-5g-SENSE_CLUTCH

REWERS ZE SPRZĘGŁAMI SENSE CLUTCH

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle ze sprzęgłami SenseClutch pozwla na zmianę kierunku jazdy pod obciążniem przy prędkości do 15 km/h. Układ wyposażono w wielotarczowe sprzęgła mokre oraz ukłąd elektronicznego sterowania. Rewers posiada także możliwość regulacji szybkości reakcji z pokrętłem na dźwigni.

seria-5g-40KM_H

PRĘDKOŚĆ 40 KM/H

Skrzynia biegów z prędkością maksymalną 40km/h. W zależności od modelu, 40km/h może być osiągane także przy zredukowanej prędkosci obrotowej silnika, co dodatkowo poprawia komfort jazdy, zmniejsza spalanie, wibracje i hałas.

GALERIA ZDJĘĆ