NIEMIECKA TECHNOLOGIA Z NAJWYŻSZEJ PÓŁKI

Sukces osiągają te gospodarstwa, które w trakcie całego sezonu są w stanie poradzić sobie z każdym rodzajem prac, przy najmniejszych nakładach i w zredukowanym czasie pracy. Redukcja kosztów prowadzenia działalności wymaga oszczędności w skali pojedynczej złotówki. Właśnie z myślą o spełnieniu tego celu marka DEUTZ-FAHR opracowała nowe modele Serii 7TTV. Dwa zaawansowane technologicznie ciągniki oferują moc w zakresie do 246 KM oraz szereg zalet charakterystycznych dla niemieckich produktów: wysoką jakość, doskonałą precyzję wykonania i niezawodność, które w połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami zapewniają wydajność i komfort użytkowania.

Seria 7TTV stanowi połączenie wysoce innowacyjnej,inteligentnej technologii stosowanej w ciągnikach „Made in Germany”, oferując wyjątkowo komfortową kabinę MaxiVision 2, intuicyjne przyrządy sterownicze, przeprojektowany podłokietnik, najnowocześniejsze systemy rolnictwa precyzyjnego Agrosky, wysoce-wydajny silnik i układ przeniesienia napędu oraz innowacyjne rozwiązania przedniej osi i hamulców. Wszystko to zapewnia optymalny komfort jazdy i maksymalne bezpieczeństwo. Wydajny okład hydrauliczny zaprojektowano z myślą o współpracy z każdego rodzaju maszynami, dzięki czemu Seria 7TTV to idealna maszyna wielozadaniowa, która może zwiększyć wydajność zarówno profesjonalnych usługodawców prac rolniczych, jak i gospodarstw rolnych – zarówno w pracach polowych jak i w transporcie drogowym.

Seria 7 Euro 4 (T4f) - srodkowe

SILNIKI SZEŚCIOCYLINDROWE EURO 4: MOC Z WYDAJNOŚCIĄ

Nowa Seria 7 została wyposażona w silnik, który został całkowicie przeprojektowany pod kątem wymogów związanych z ochroną środowiska i redukcji kosztów eksploatacji. Nowy silnik Deutz 6.1 Stage 4 (Tier4 Final) szybciej reaguje, gwarantuje uzyskanie wyższych rezerw momentu obrotowego oraz większy moment obrotowy przy niższych obrotach na minutę. Jednocześnie w porównaniu z wcześniejszymi wersjami, zużycie paliwa oraz AdBlue zostało zmniejszone o 5 %. Zmieniony układ wydechowy wyposażono w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz dodatkowo DPF (filtr cząstek stałych) z pasywną regeneracją. W porównaniu do filtrów aktywnych, DPF oferuje trzy zalety: brak wtrysku paliwa w trakcie wypalania, mniejsza temperatura w trakcie pracy i znacznie szybsza regeneracja. Pozwala to zaoszczędzić paliwo i pieniądze, a jednocześnie spełnić wymagania obowiązujących aktualnie norm emisji spalin.

Sprawność silnika zapewnia także wentylator Electronic Visco i zmodyfikowany, wysokowydajny kompaktowy układ chłodzenia. Opatentowany układ chłodzenia można całkowicie otworzyć, co znacznie upraszcza jego obsługę i czyszczenie. System wstępnego czyszczenia powietrza na obudowie filtra zapobiega przedostawaniu się większych zanieczyszczeń do filtra, co także wydłuża okres eksploatacji bez konieczności czyszczenia filtra. Silnik DEUTZ 6.1 Stage 4 (Tier4 Final) – nowoczesna niemiecka technologia – jest synonimem praktycznej wiedzy i efektywności na najwyższym poziomie, pozwalającej osiągnąć maksymalną wydajność.

silnik

Napęd

PRZEKŁADNIA TTV ZAMIENIA MOC W UCIĄG

Nowa Seria 7TTV jest wyposażona w sterowaną elektronicznie, bezstopniową przekładnię TTV. Jest to wytrzymała, sprawdzona, przetestowana konstrukcja. Nowe oprogramowanie dodatkowo zwiększa jej walory użytkowe. DEUTZ-FAHR jest jedynym producentem, który oferuje ciągnik z prędkością maksymalną 60 km/h o klasycznej konstrukcji. Prędkości maksymalne 40 km/h, 50 km/h, czy 60 km/h osiągane są przy obniżonej prędkości obrotowej silnika, co jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o redukcje zużycia paliwa. Zakres prędkości jazdy wynosi od 0,2 km/h do 60 km/h. W przypadku prac polowych, układ przeniesienia napędu TTV działa z najwyższą wydajnością przy wszystkich prędkościach.

Niezwykle komfortowa przekładnia TTV jest wysoce-wydajna, ze względu na wykorzystanie czterech przekładni mechanicznych (planetarnych), zmienianych automatycznie. Zarządzanie silnikiem i przekładnią jest w pełni zintegrowane. W celu zoptymalizowania pracy operatora, możliwe jest zapisanie aż czterech prędkości tempomatów. Funkcja Stretch Control zwiększa bezpieczeństwo jazdy z przyczepami w górzystym terenie. Każdy szczegół przekładni TTV został zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować wydajność Serii 7.

MOŻLIWOŚĆ PRACY ZE WSZYSTKIMI MASZYNAMI W KAŻDEJ SYTUACJI

Wydajność ciągnika zależy bezpośrednio od osprzętu, z którym może współpracować. Celem jest zwiększenie wydajności przez stosowanie coraz większych i cięższych kombinacji osprzętu. Tutaj nowa Seria 7 może zademonstrować swoją siłę. Przy trzech prędkościach WOM (540 ECO/1000/1000 ECO) z tyłu i 1000 lub 1000ECO z przodu, wszystkie prace mogą być wykonywane bardzo sprawnie. Dzięki niższej prędkości obrotowej silnika w prędkościach ECO, ciągnik oferuje najwyższą wydajność prac przy zredukowanym zużyciu paliwa. Wszystkie funkcje układu hydraulicznego i WOM można łatwo ustawić i zmieniać za pomocą podłokietnika w kabinie. Możliwe jest również zewnętrzne sterowanie układu hydraulicznego, podnośnika i WOM, z obu stron ciągnika.

WOM

Hydraulika

PODNIEŚ SWOJĄ PRODUKTYWNOŚĆ

Nowa Seria 7TTV wprowadza do segmentu technologię obsługi osprzętu, która wcześniej była dostępna tylko w klasach ciągników o wyższej mocy. Tylny osprzęt obsługuje pięć obwodów układu hydraulicznego, natomiast przedni osprzęt – dwa. Czymś, co wyróżnia nowe modele jest to, że wszystkie obwody są sterowane proporcjonalnie.

Nowy układ hydrauliczny Serii 7 pozwala na wyposażenie w przedni podnośnik ze sterowaniem położeniem. Do tej pory tak zaawansowana technologia była dostępna tylko w Serii 9TTV. Udźwig przedniego podnośnika wynosi 5480 kg i jest to imponujący wynik. Dodatkowo, przedni podnośnik umieszczono blisko ciągnika, dzięki nowej konstrukcji zintegrowanych ramion, co znacznie zwiększyło jego udźwig i ograniczyło gabaryty. Tuż obok przedniego podnośnika umieszczono także dodatkowe gniazdo ISOBUS. W wersji standardowej dostępna jest pompa hydrauliczna o zmiennej wydajności 120 l/min., natomiast opcjonalnie możliwe jest wyposażeni w pompę o zmiennej wydajności 160 l/min. W standardzie oferowany jest układ wykrywania obciążenia LoadSensing. Oddzielna pompa zasila układ kierowniczy, tak więc układ hydrauliczny działa niezależnie. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 10000 kg.

ABY ZAPEWNIĆ WYJĄTKOWE BEZPIECZEŃSTWO W CIĄGNIKACH TEJ KLASY

Wydajność wymaga maksymalnej kontroli nad ciągnikiem – zarówno w polu, jak i na drodze. Także w trudnych warunkach terenowych i przy najcięższym wyposażeniu. Seria 7TTV oferuje wyjątkowo coś wyjątkowo cennego: bezpieczeństwo w każdej sytuacji.

Nowa wzmocniona przednia oś i układ hamulcowy Serii 7TTV są unikalne w tej klasie ciągników. Inteligentny, adaptacyjny system amortyzacji zapewnia nowej Serii 7TTV maksymalną stabilność – zarówno podczas holowania ciężkich ładunków, jak i jazdy pod dużym obciążeniem. Innowacyjny system zawieszenia stabilizuje ciągnik podczas wszystkich przejazdów transportowych i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Aby zapewnić lepsze prowadzenie na nierównym podłożu, amortyzatory zostały zamontowane z przodu osi.

Seria 7TTV to jedyne klasyczne ciągniki, które są wyposażone w wysokowydajne suche hamulce tarczowe na przedniej osi. Dodatkowo, wspomagany układ hamulcowy zapewnia maksymalną skuteczność hamowania przy minimalnym nacisku na pedał hamulca. Żaden inny klasyczny ciągnik nie oferuje wzmocnionej przedniej osi, suchych hamulców tarczowych i układu hamulcowego ze wspomaganiem oraz tak wysokiego poziomu bezpieczeństwa, szczególnie przy dużych prędkościach.

Hamulce

kabina

ERGONOMICZNE STEROWANIE. MAKSYMALIZACJA KOMFORTU OPERATORA

Unikalność nowoczesnej kabiny MaxiVision 2, zobaczyć można zarówno z zewnątrz jak i po zajęciu miejsca w jej wnętrzu. W zakresie prostoty obsługi i ergonomii, w nowych modelach Serii 7TTV zadbano o każdy szczegół, wykorzystując najnowsze rozwiązania i technologie. Nowy panel wskaźników InfoCentrePro wyposażono w 5-calowy kolorowy ekran, dostarczający informacje na temat parametrów pracy ciągnika. Także w tym zakresie zadbano o maksymalną wygodę oraz czytelny i szybki przekaz informacji. Aby umożliwić precyzyjne i maksymalnie wydajne wykonywanie prac w każdych warunkach, ciągnik może być wyposażony w opcjonalny pakiet reflektorów LED oferujący strumień światła o mocy 40000 lumenów z czterech reflektorów roboczych. Wnętrze zaprojektowano w celu zagwarantowania wygody kierowcy. Zredukowano hałas dobiegający z komory silnika, zniwelowano drgania i zapewniono optymalną izolację termiczną. Kabina i przedział silnika nie są połączone. Nowa maska nawiązuje do najnowszej, awangardowej stylistyki nowych modeli ciągników marki DEUTZ-FAHR. Kompaktowa konstrukcja pokrywy silnika zapewnia jednocześnie doskonałą widoczność na przestrzeń przed ciągnikiem. Operator ma także optymalny podgląd na maszynę za ciągnikiem, ponieważ kabinę odsunięto do tyłu.

Pozostałe funkcje, które redukują zmęczenie operatora to przytulne wnętrze utrzymane w jasnych kolorach, duże okna i szyberdach, oferowany teraz w trzech wersjach: otwierana zielona pokrywa, szklany szyber-dach ze szkłem o 84% absorpcji promieniowania UV oraz wersja z dodatkową strukturą FOPS gwarantującą pełne bezpieczeństwo w trakcie prac z ładowaczem czołowym. Układ klimatyzacji – także automatycznej – jest wyjątkowo cichy, a jednocześnie największa liczba regulowanych dysz nawiewów w tej klasie ciągników gwarantuje równomierne rozprowadzanie powietrza, niedostępne w innych oferowanych obecnie modelach ciągników. Każdy detal kabiny MaxiVision 2 zaprojektowano tak, aby pomóc w długiej pracy, zredukować stres operatora i tym samym osiągnąć maksymalną wydajność.

Nowy projekt podłokietnika sprawia, że obsługa modeli Serii 7TTV stałe się jeszcze łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Wszystkie najczęściej obsługiwane funkcje mogą być zautomatyzowane. Wystarczy wybrać potrzebne podstawowe ustawienia i aktywować je w dowolnym czasie za pomocą ekranu dotykowego. Nowy, ergonomiczny joystick na podłokietniku steruje głównymi funkcjami ciągnika, od prędkości i kierunku jazdy oraz wyboru tempomatu po sekwencje operacji ComfortTip, przedni i tylny podnośnik. Sterowanie jest wysoce intuicyjne, nie wymaga odrywania ręki od joysticka. Ciągnik reaguje na zmianę nastawów błyskawicznie. Wszystkie przyrządy sterownicze oznaczono kolorami i logicznie rozmieszczono w zależności od częstotliwości ich wykorzystania. Operator przez cały czas ma pełną kontrolę nad ciągnikiem nowej Serii 7TTV i może pracować przez bardzo długi czas z wysoką wydajnością.

B100

B100

Nowoczesne materiały oraz konstrukcja silnika pozwala na korzystanie z paliw biodegradiwalnych, nietoksycznych czyli biodiesela. Silnik może być zasilany nawet biodieselem w czystej postaci B100.

DCR

DCR

Nowoczesne silniki Deutz wykorzystują wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy Deutz Common Rail. Układ wyposażono w szynę wysokiego ciśnienia. Silniki Deutz oferują dwie pompy zasilające układ paliwowy, montowane w bloku silnika, smarowane olejem silnikowym a nie paliwe. Jakość smarowania pomp nie zależy od jakości paliwa.

STOPGO

STOP & GO

System umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. System sprawdza się doskonale w pracach wymagających częstego zatrzymywania – na przykład prace z ładowaczem czołowym.

SCR

TECHNOLOGIA SCR

Ciągnik wyposażono w układ oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction), który wykorzystuje do oczyszczania spalin 32,5% wodny roztwór mocznika, czyli AdBlue. Po jednej ze stron ciągnika umieszczono dodatkowy, niebieski zbiornik na AdBlue.

placeholder

ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKA

System ten monitoruje szereg parametrów silnika i optymalizuje jego działanie poprzez regulację układu wtryskowego. Automatyzacja w celu maksymalnego uproszczenia: umożliwia operatorowi ustawienie, zapisanie i przywołanie najwłaściwszej prędkości obrotowej silnika dla każdego zadania.

placeholder

HYDRAULIKA ENERGY SAVING

System zintegrowany w układzie hydraulicznym redukuje straty mocy, zwiększa sprawność przenoszenia mocy i odzyskuje energię, która zostałaby w innym przypadku utracona. W przypadku, gdy podnośnik i rozdzielacze nie są wykorzystywane, zawór elektromagnetyczny przekierowuje przepływ do przekładni.

 

ASM

ASM

Funkcja ASM odpowiada za automatyczne sterowanie napędem na 4 koła i blokadą mechanizmów różnicowych. ASM automatycznie uruchamia systemy w zależności od kąta skrętu kół przednich ciągnika oraz prędkości jazdy. ASM to komfort i wygoda w polączeniu z najlepszą trakcją w każdych warunkach terenowych. Ciągniki Deutz-Fahr oferują 100% blokadę mechanizmów.

SENSE_CLUTCH

REWERS ZE SPRZĘGŁAMI SENSE CLUTCH

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle ze sprzęgłami SenseClutch pozwala na zmianę kierunku jazdy pod obciążaniem przy prędkości do 15 km/h. Układ wyposażono w wielotarczowce sprzęgła mokre oraz układ elektronicznego sterowania. Rewers posiada także możliwość regulacji szybkości reakcji z pokrętłem na dźwigni.

placeholder

HAMULCE POWER BRAKE

Wspomagany układ hamulcowy, zasilany olejem przekładniowym pod wysokim ciśnieniem. Już mała siła na pedale hamulca umożliwia szybkie zatrzymanie nawet ciężkiego ciągnika. Układ PowerBrake to duży komfort i wygoda przy pełnym bezpieczeństwie operatora.

OVER_SPEED

OVERSPEED

Funckja umożliwia jazdę z maksymalną prędkością przy zredukowanych obrotach silnika. Rozwiazanie to pozwala na obniżenie prędkości obrotowej jednostki napędowej, a przez to ilości zużywanego paliwa, hałasu czy wibracji w trakcie jazdy. Overspeed to także duży komfort pracy operatora.

placeholder

UKŁAD STEROWANIA COMMANDER

Sterowanie funkcjami za pomocą joysticka wielofunkcyjnego. Operator może w prosty i wygodny sposób sterować wybranymi funkcjami ciągnika.

placeholder

CZUJNIKI

Nowoczesny ciągnik rolniczy wyposażony jest w szereg czujników dbających o prawidłowe działanie wszystkich systemów i funkcji maszyny. Sygnały z czujników zbiera i analizuje centralka sterująca, która na bazie tych informacji dostosowuje ustawienia ciągnika do aktualnych potrzeb.