NAJZWROTNIEJSZE I NAJBARDZIEJ INNOWACYJNE.

Od prac w winnicach i sadach po zadania wykonywane w ogrodach, pielęgnowanie terenów zielonych i prace komunalne – maksymalna wydajność i elastyczność to podstawowe cechy jakie charalteryzują nowe modele ciągników specjalistycznych DEUTZ-FAHR. Nowe modele Serii 5DS, 5DV, 5DF i 5DF Ecoline to ciągniki nowej generacji, wysoce innowacyjne, specjalistyczne, zdolne sprostać najwyższym wymaganiom w zakresie wydajności i uniwersalności.

Silnik

SILNIKI FARMOTION. MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ W KOMPAKTOWEJ FORMIE.

Nowe modele wyposażono w kompaktowe 3- i 4-cylindrowe silniki FARMotion Euro 3B (Tier 4i). Jednostki napędowe zaprojektowane wyposażono w układ wtryskowy Common Rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku do 2000 bar, nowe zawory układu rozrządu, powiększone cylindry, nowy wał napędowy, układ recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator utleniający DOC. Wykorzystanie tych podzespołów sprawia, że silnik FARMotion oferuje wysoki moment nawet przy niskich obrotach silnika. Do tego zredukowane zużycie paliwa, niska emisja szkodliwych związków spalin, małe wibracje i hałas.

Kolejna nowość to pakiet chłodnic, które mają zwiększoną powierzchnię czynną. Pakiet posiada chłodnicę paliwa, klimatyzacji, płynu chłodniczego silnika. Konstrukcja pakietu chłodnic poprawiła przepływ powietrza przez filtr Powercore i komorę silnika. Ciągniki specjalistyczne oferują wydłużone okresy między-obsługowe. Sama obsługa może być wykonywana szybko, nawet bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi. Zbiornik paliwa zabudowane we wsporniku przedniej osi. Może być on napełniany nawet bez unoszenia maski silnika. Zbiornik ma pojemność 55 litrów. Pod podłogą może być zamontowany dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów (modele 5DF) lub 30 litrów (modele 5DS i 5DV).

Napęd

DUŻA LICZBA PRZEŁOŻEŃ I PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 40KM/H ECO PRZY ZREDUKOWANYCH OBROTACH SILNIKA.

Układ napędowy nowych ciągników specjalistycznych DEUTZ-FAHR zaprojektowano w odpowiedzi na wysokie oczekiwania klientów. Wydajność, wszechstronność i uniwersalność były na etapie projektowania najważniejszymi cechami. Napęd z trzema półbiegami PowerShift i pięcioma biegami głównymi to wyznacznik standardów w tej klasie.

Napęd oferuje 45+45 przełożeń. Dla zwiększenia komfortu, na dźwigni zmiany biegów umieszczono przycisk sprzęgła ComfortClutch, który pozwala na zmianę biegów głównych bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Funkcja Stop&Go (wersja GS) pozwala na zatrzymanie ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Modele Serii 5DS, 5DV i 5DF mogą być wyposażone w podstawową skrzynię biegów z 30 przełożeniami do jazdy do przodu i 15 do tyłu. Modele Serii 5DF Ecoline są w taki układ napędowy wyposażone w standardzie. Prędkość maksymalna 40 km/h ECO może być osiągana niezależnie od wybranych opcji wyposażenia i rodzaju ogumienia. Skrzynie Overspeed z prędkością ECO pozwalają zredukować zużycie paliwa w transporcie.

WOM

UNIWERSALNOŚĆ NA 3 SPOSOBY: MASZYNY MONTOWANE Z TYŁU, Z PRZODU I CENTRALNIE

Nowe ciągniki specjalistyczne oferowane są w różnych konfiguracjach z dwoma lub trzema prędkościami wałka odbioru mocy. Nowe ciągniki specjalistyczne DEUTZ-FAHR posiadają także prędkość ekonomiczną WOM. Opcjonalnie, nowe ciągniki specjalistycznie mogą być wyposażone w WOM synchro z niezależnym wałkiem, gdzie prędkość obrotowa wałka jest zsynchronizowana z obrotami kół tylnych ciągnika.

Oferta obejmuje w wersji podstawowej prędkości 540-540ECO. Opcjonalnie ciągnik może być jednak wyposażony w różne inne konfiguracje prędkości wałka. Są to: 540-540ECO-Synchro lub 540-750 lub 540-750-1000 lub 540-750-Synchro. WOM synchro posiada niezależne wyjście wałka, jego prędkość obrotowa jest zsynchronizowana z prędkością obrotową kół tylnych ciągnika. Po podłaczeniu przyczepy z mostem napędowym operator może urzywać ciągnika z przyczepą jako pojazdu o napędzie 6×6. Niektóre konfiguracje opcjonalnego WOM zapewniają dodatkowo możliwość szybkiej wymiany końcówki wałka.

Hydraulika i podnośnik

UNIWERSALNOŚĆ NA 3 SPOSOBY: MASZYNY MONTOWANE Z TYŁU, Z PRZODU I CENTRALNIE.

Niezależnie od wykonywanych prac o uniwersalności i wszechstronności ciągnika świadczy wyposażenie w podnośniki i ich parametry użytkowe. Ciągniki marki DEUTZ-FAHR zyskały uznanie w opiniach specjalistów branży i klientów za podnośniki. Udźwig tylnego podnośnika wynosi maksymalnie 2800 kg z tyłu oraz 1500 kg z przodu. Dzięki temu ciągniki mogą współpracować z różnymi rodzajami maszyn.

Opcjonalnie, dostępny jest podnośnik sterowany elektronicznie. Modele Serii 5DS, 5DV i 5DF wyposażono w wydajne pompy, które zasilają olejem rozdzielacze oraz podnośniki. Wersja standardowa pompy oferuje wydajność 54 l/min i 3 obwody układu montowane z tyłu. Opcjonalna podwójna pompa o wydajności 64 l/min pozwala na jednoczesną obsługę układu hydraulicznego i podnośnika. Modele Serii 5DF Ecoline posiadają pompę o wydajności 45 l/min oraz maksymalnie 3 obwody sterowane mechanicznie dźwigniami. Podnośnik tylny może być sterowany przy użyciu przycisków umieszczonych na tylnym błotniku.

Hamulce

OŚ PRZEDNIA Z NIEZALEŻNYM, WIELO-WAHACZOWYM UKŁADEM AMORTYZACJI KÓŁ. TRAKCJA I KOMFORT.

Oś przednia z układem wielo-wahaczowej amortyzacji to wyznacznik standardów na rynku. Podwójne wahacze po obydwu stronach umożliwiły zachowanie pionowego ustawienia kół w trakcie pokonywania nierówności. Uzyskano między innymi duży skok koła oraz doskonałą trakcję w każdym terenie. Położenie kół jest kontrolowane przez układ elektroniczny, dzięki temu dzięki temu charakterystyka zawieszenia jest adaptowana do aktualnych warunków terenowych.

Elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy (DTC) monitoruje na bieżąco prędkość obrotową kół i dba o przeniesienie największego momentu na koło, które ma pełną przyczepność z gruntem. Układ sterowania zapewnia dużą stabilność wzdłużną i poprzeczną w trakcie jazdy i hamowania. System Anti-Dive zapobiega „nurkowaniu” przodu ciągnika w trakcie hamowania, system Anti-Roll dba o poprzeczną stabilność ciągnika. Konstrukcja przedniej osi oraz wspornika zapewniają kąt skrętu kół na poziomie do 60°. Dzięki temu, średnicę zawracania zredukowano o kolejne 10% w stosunku do modeli poprzedniej generacji. Układ hamulcowy na cztery koła z tarczami w kąpieli olejowej gwarantuje pełne bezpieczeństwo, a blokada mechanizmów różnicowych 100% to pewne prowadzenie i najlepsza trakcja. Blokada sterowana jest przyciskiem (zależy od wersji). Wszystko to oznacza, że dzięki innowacyjnej konstrukcji przedniej osi, nowe ciągniki specjalistyczne zapewniają najlepszą trakcję, stabilność i bezpieczeństwo.

Kabina

KOMFORTOWA KABINA CIĄGNIKÓW DEUTZ-FAHR. ERGONOMICZNE, WYGODNE STANOWISKO OPERATORA.

Także ciągniki specjalistyczne powinny oferować operatorowi najwyższy komfort i ergonomię obsługi. Zwłaszcza ciągniki tego rodzaju narażone są przecież na prace w gorących klimatach, przy dużym zapyleniu, w ciasnych pomieszczeniach i z maszynami, które wykorzystują środki chemiczne.  Cztero-słupkowa kabina ciągników specjalistycznych marki DEUTZ-FAHR to wyznacznik jakości i komfortu w tej klasie maszyn. Kabiną oferuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, posiada jednoczęściową szybę przednią i duże, szeroko-otwierane drzwi wejściowe. Na zewnątrz kabina ma zwartą konstrukcję i jest wąska. Nie ma ostrych krawędzi, co zabezpiecza rośliny w trakcie przejazdów rzędami sadów.

We wnętrzu wykorzystano wysokiej jakości materiały i ergonomiczne przyrządy sterownicze. W konstrukcji wykorzystano szereg materiałów, które skutecznie tłumią hałas. Wydajny układ klimatyzacji utrzymuje temperaturę niezależnie od warunków pogodowych na zewnątrz. W ofercie znajdują się różne wersje fotela – od wersji z amortyzacją mechaniczną po amortyzację pneumatyczną. Kabina pozwala na prace z opryskiwaczami, dzięki temu, że we wnętrzu panuje podwyższone ciśnienie.

Niezależnie od wzrostu i wagi, każdy z operatorów może znaleźć dla siebie optymalną pozycję za kierownicą ciągnika – nawet jeśli chodzi o ciągniki specjalistyczne z bryłą nadwozia i kabiny o ograniczonych gabarytach. Grupa konstruktorów marki DEUTZ-FAHR opracowała optymalne rozwiązania dla zapewnienia maksymalnego komfortu. Zajęcie miejsca za kierownicą nowych ciągników specjalistycznych DEUTZ-FAHR ułatwiają duże, przeszklone, szeroko otwierane drzwi wejściowe. Każdy z oferowanych foteli posiada rozbudowane możliwości regulacji. Wszystkie przyrządy sterowania głównymi funkcjami ciągnika rozlokowano z zasięgu ręki operatora. Dodatkowo wykorzystano schemat kolorystyczny znany z pozostałych modeli ciągników marki DEUTZ-FAHR. Kolor pomarańczowy to sterowanie między innymi napędem, rewersem, zmianą biegów, hamulcem postojowym. Kolor niebieski to sterowanie układem hydraulicznym. Sterowniki podnośnika oznaczono kolorem niebieskim, a żółtym sterowniki wałka odbioru mocy. Panel cyfrowo-analogowy InfoCenter na desce rozdzielczej przekazuje wszystkie informacje o parametrach pracy ciągnika. Obsługa ciągnika jest prosta i intuicyjna, dzięki temu już po kilku chwilach każdy z operatorów może wykonywać prace z maksymalną wydajnością.

STOP & GO

System umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. System sprawdza się doskonale w pracach wymagających częstego zatrzymywania – na przykład prace z ładowaczem czołowym.

944-series-6-ttv - ALL-WHEEL_BRAKES

UKŁAD HAMULCOWY NA 4 KOŁA

Ciągnik oferuje niezwykle sprawny i pewny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Rozwiązanie to zapewnia najwyższe bezpieczeństwo operatora w każdych warunkach.

DOC

Układ oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalyst. Katalizator redukuje zawartość tlenków azotu i węglowodorów w spalinach. Układ w pełni bezobsługowy, którego okres eksploatacji obliczono na cały okres użytkowania ciągnika. Stosowany w modelach do 130KM.

OVERSPEED

Funkcja umożliwia jazdę z maksymalną prędkością przy zredukowanych obrotach silnika. Rozwiazanie to pozwala na obniżenie prędkości obrotowej jednostki napędowej, a przez to ilości zużywanego paliwa, hałasu czy wibracji w trakcie jazdy. Overspeed to także duży komfort pracy operatora.

944-series-6-ttv - FOUR-WHEEL_DRIVE

NAPĘD NA CZTERY KOŁA

Cztery koła napędowe to najlepsza trakcja nawet w najcięższym terenie. Napęd przedniej osi może być uruchamiany automatycznie przez funkcję ASM (jeśli ciągnika jest w ASM wyposażony) lub manualnie za pomocą dźwigni lub przycisku (w zależności od modelu i wyposażenia).

GALERIA ZDJĘĆ