Seria 5

CIĄGNIK O NIESAMOWITYCH OSIĄGACH.

Seria 5 marki DEUTZ-FAHR jest gamą bardzo uniwersalnych i nowoczesnych maszyn, oferujących nadzwyczajną różnorodność pod kątem konfiguracji wyposażenia. Modele 5100, 5110, 5120, 5130 są wyposażone w innowacyjne rozwiazania techniczne, które spełnią wymagania najbardziej wymagajcyh użytkowników. Perfekcyjne połączenie osiągów podzespołów mechanicznych z rozwiązaniami technologicznymi, niezrównana wygoda oraz ergonomia i przyciągający wzrok styl stworzony we współpracy z biurem projektowym Giugiaro Design sprawia, że ciągnik ten to wyznacznik standardów w zakresie mocy, funkcjonalności i elegancji.

Silnik

NOWOCZESNOŚĆ I EKONOMIA EKSPLOATACJI.

Seria 5 marki DEUTZ-FAHR jest napędzana nowoczesnymi silnikami, które zapewniają doskonałe osiągi, niezawodność i trwałość. Silnik czterocylindrowy DEUTZ TCD 3.6 L04 DCR spełnia wymogi normy Tier 4i, ma pojemność 3620 cm³ i jest wyposażony w układ dolotowy powietrza z turbosprężarką i Intercoolerem oraz wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy Bosch Common Rail. Sterowany elektronicznie wtrysk przyczynia się do uzyskania doskonałych osiągów i wydajności tej jednostki napędowej. Wentylator chłodnicy ze sprzęglem wiskotycznym pozewalają zredukowac straty mocy, a tym samym uzyskać nadzwyczajnie niskie zużycie paliwa, nawet 210 g/kWh.

Zgodność z normą Tier 4i została uzyskana przez wykorzystanie układu recyrkulacji spalin EGR w połączeniu z katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalyst), który na bazie reakcji chemicznych przekształca związki zawarte w spalinach w nieszkodliwe substancje. Technologicznie zaawansowany katalizator DOC odróżnia od filtrów cząstek stałych DPF/FAP brak powstawania ciśnienia zwrotnego w układzie dolotowym, a od SCR to że nie wymaga żadnych dodatków w postaci płynu AdBlue. EGR + DOC to idealne rozwiązanie, ponieważ nie wymaga regeneracji, wypalania, regulacji, jest w pełni bezobsługowy i na tyle mały, że może zostać zamocowany pod maską silnika nawet w kompaktowych ciągnikach. Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do nadzwyczajnej produktywności ciągników Serii 5 jest optymalny przebieg krzywej momentu obrotowego w zakresie od 1200 do 1900 obr./min, która gwarantuje rezerwę momentu na poziomie 30% w zakresie prędkości obrotowych silnika wykorzystywanych przy większości zastosowań rolniczych. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika moc pozostaje stała w zakresie od 1800 do 2200 obr./min, co zapewnia płynną pracę nawet podczas wykonywania bardziej wymagajacych zadań.

Napęd

MODUŁOWA KONSTRUKCJA WYDAJNEJ PRZEKŁADNI.

Konfiguracja przekładni ciągników Serii 5 marki DEUTZ-FAHR została od początku stworzona z myślą o modułowości: konfiguracja podstawowa oferowana w modelach 5100 / 5110 / 5120 / 5130 obejmuje dwuzakresową przekładnię mechaniczną z pięcioma przełożeniami zsynchronizowanymi i hydraulicznym rewersem kierunku jazdy Power Shuttle.

W sumie skrzynia oferuje 10 biegów do jazdy do przodu i do tyłu. Skrzynia ta może zostać rozbudowana do pięciu przełożeń i czterech zakresów, co daje w sumie 20 biegów do jazdy do przodu i do tyłu oraz możliwość jazdy z prędkością minimalną wynoszącą 162 m/h. Oba rozwiązania zapewniają doskonałe poziomy wydajności. Dodana może zostać również przekładnia Powershift, z trzema przełożeniami, minireduktorem, w celu obniżenia minimalnej prędkości jazdy do 134 m/h i pozwalająca ciągnikowi na osiągnięcie prędkości maksymalnej 40 km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika. Wersja „P” jest również standardowo wyposażona w układ APS (Automatic Powershift), który automatycznie zmienia półbiegi Powershift na kazym biegu głównym wybranym za pomocą dźwigni zmiany biegów. Na dxwigni zmiany biegów umieszczono także przycisk sprzęgła ComfortClutch, który pozwala na zmianę biegów głownych bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze.

WOM

KOMPLEKSOWA OFERTA PRĘDKOŚCI WAŁKA.

Szeroki wybór prędkości obrotowych WOM zwiększa wszechstronność ciągnika. Wałek odbioru mocy w modelach Serii 5 oferuje cztery standardowe prędkości obrotowe (540 / 540ECO / 1000 / 1000ECO) i jest załączany elektrohydraulicznie za pomocą przycisków na prawej konsoli. WOM uruchamiany jest płynnie, co zabezpiecza zarówno podzespoły ciągnika jak i maszyny. Obsługa WOM jest prosta i realizowana za pomocą przycisków. Na ekranie LCD wyświetlana jest rzeczywista prędkość WOM. Przycisk uruchamiania WOM znajdują się również na błotnikach tylnych kabiny ciągnika.

Dostępna jest również funkcja automatycznego załączania wału AutoWOM, która uruchamia lub rozłącza napęd WOM w zależności od ruchu ramion podnośnika tylnego.  Opcjonalne dostępny jest również przedni WOM o prędkości 1000 obr./min montowany z podnośnikiem przednim.

Hydraulika i podnośnik

WYDAJNA HYDRAULIKA, TRZY OPCJE UKŁADÓW.

Modele Serii 5 wyposażone są w doskonały układ hydrauliczny, który jest mocny, wydajny, prosty w obsłudze. Dostępne są trzy wersje układów: pierwsza obejmuje standardową pompę o wydajności 60 l/min i trzy obwody (lub opcjonalnie do do czterech obwodów) z możliwością regulacji przepływu oleju. Układ hydrauliczny 60ECO dostępny jako wyposażenie opcjonalne, umożliwia osiągnięcie maksymalnej wydajności 60 l/min przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej jedynie 1600 obr./min.

Zamknij

Wariant ten sprawdza się szczególnie w pracach z ładowaczem czołowym, w których duża ilość oleju wymagana przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Układ ten (włączany i wyłączany przez operatora za pomocą przycisku) składa się z pompy podwójnej (22,5 + 14 cm sześc.). Gdy system jest włączony, pompa dodatkowa (14 cm sześc.) uruchamia się stopniowo, zależnie od prędkości obrotowej silnika, a wyjściowe natężenie przepływu z tej pompy jest dodawane do przepływu pompy głównej.

Druga opcja obejmuje pompę podwójną ze sterowaniem elektrohydraulicznym o wydatku 90 l/min Energy Saving z regulatorem przepływu i czasu podawania oleju.

Modele Serii 5 wyposażone są w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, zapewniające bezproblemowe podłączanie przewodów hydraulicznych nawet, gdy układ znajduje się pod ciśnieniem. Układ posiada specjalne zbiorniczki do gromadzenia oleju mogącego wypłynąć podczas podłączania przewodów.

Podnośnik tylny oferuje udźwig maksymalny wynoszący 6600 kg z dwoma zewnętrznymi siłownikami wspomagającymi. Podnośnik jest wyposażony w elektroniczny układ sterowania EHR, który pozwala na sterowanie ustawieniami pozycji, siły, mix, szybkości ruchu ramion podnośnika, ogranicznika wysokości podnoszenia i poślizgu kół. Radar pozwala na określenie maksymalnego poślizgu kół przy którym występować będzie reakcja tylnego podnośnika. Funkcja ta jest nieoceniona, jeśli chodzi o maksymalne zwiększenie wydajności ciągnika w najbardziej wymagających zastosowaniach wymagających najlepszej przyczepności.
Maksymalny udźwig dostępnego opcjonalnie podnośnika przedniego na zaczepach wynosi 1850 kg.

Hamulce

100% BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE I PASYWNE.

Modele Serii 5 wyposażone są niezależną, podwójną pompę wspomagania układu kierowniczego. Pomimo, że pompy te są ze sobą połączone, mogą pracować niezależnie: obie pompy działają przy włączonym silniku, a jedna z nich kontynuuje pracę nawet, gdy silnik ciągnika nie pracuje.
Kolejną opcją zwiększającą osiągi układu kierowniczego jest układ SDD (Steering Double Displacement). Składa się on z podwójnej pompy (125 cm³ każda z nich). Druga pompa uruchamiana jest przez operatora za pomocą przycisku.

W celu uzyskania maksymalnej zwrotności, gdy funkcja SDD jest wyłączona, pracuje tylko jedna pompa, gdy funkcja ta jest włączona, pozwala na ustawienie kół w pełnym skręcie przy połowie standardowej liczby wymaganych obrotów kołem kierownicy (2,2 obrotu zamiast 4,5). Przyczynia się to do znacznej oszczędności czasu podczas manewrowania w ciasnych przestrzeniach, podczas zawracania na uwrociach oraz podczas pracy z ładowaczem czołowym. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcja SDD wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 16 km/h.

Modele Serii 5 wyróżniają się również pod kątem siły hamowania: wszystkie cztery koła są wyposażone w hamulce tarczowe w kąpieli olejowej, co zapewnia prawdziwie skuteczne hamowanie bez potrzeby załączania napędu na cztery koła. Rozwiązanie to zapobiega występowaniu podsterowności podczas hamowania przy automatycznie załączanym napędzie na cztery koła.

Układ PowerBrake (opcja) minimalizuje wymaganą do hamowania siłę nacisku na pedał. Układ ten obejmuje również specjalny akumulator, który pozwala na nawet dziesięciokrotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku. W celu zapewnienia jeszcze większego bezpieczeństwa układ Park Brake wywiera wysoką mechaniczną siłę hamowania bezpośrednio na tarcze tylne, co zapewnia spokój ducha nawet podczas pracy na pochyłym terenie. Osie przednie (które są również oferowane z opcjonalnym układem amortyzacji) gwarantują maksymalną ładowność wynoszącą 3000 kg (lub 3800 kg w modelu 5120 i 5130).

Kabina

KOMFORTOWE I ERGONOMICZNE STANOWSKO OPERATORA.

Funkcjonalność i styl w pełnej krasie. Kabina „E-Class” w ciągnikach Serii 5 została opracowana wspólnie przez specjalistów z Deutz-Fahr i biura projektowego Giugiaro Design. Wynikiem tej współpracy jest bardzo elegancka kabina o atrakcyjnych i zaokrąglonych kształtach, zastosowanie innowacyjnych materiałów i doskonała funkcjonalność. Elementy sterowania są logicznie rozmieszczone, co przyczynia się do niezrównanej przyjazności dla użytkownika.

Wymiary kabiny zostały zoptymalizowane w celu zapewniania doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, a wyjątkowy układ klimatyzacji z 10 nawiewami utrzymuje perfekcyjne środowisko pracy w kabinie. W celu uzyskania niedoścignionej ergonomii i przyjazności dla użytkownika elementy sterowania zostały rozmieszczone intuicyjnie i oznaczone odpowiednimi kolorami zgodnie z pełnionymi funkcjami, co pozwala na ich szybką i dokładną identyfikację. Funkcja ComfortTip umożliwia programowanie powtarzalnych sekwencji operacji, pozwalając operatorowi na zapisanie funkcji ciągnika, które mogą następnie wywoływane i wykonywane automatycznie. Kabina jest wyposażona w wyświetlacz informacyjny na słupku kabiny, który dostarcza informacje o wszystkich głównych parametrach pracy ciągnika, w tym o funkcjonowaniu silnika i przekładni, zarządzaniu WOM i hydrauliką, sterowaniu podnośnikiem i układem ASM. Poza tymi informacjami, wyświetlacz podaje również informacje o określonych osiągach ciągnika, takich jak zużycie paliwa i wydajność w odniesieniu do obszaru na jakim wykonywana była praca. Warto dodać, że w celu ograniczenia drgań kabina może zostać zamocowana na układzie zawieszenia mechanicznego lub bardziej komfortowym układem amortyzacji pneumatycznej.

Technologie

Technologie

RECYZYJNE STEROWANIE, ZAAWANSOWANE WYPOSAŻENIE.

ASM – ASM – automatyczne sterowanie napędem na cztery koła i blokadą mechanizmów różnicowych. Po uruchomieniu ASM ciągnika automatycznie włącza i wyłącz napęd i blokadę w zależności od prędkości jazdy, kąta skrętu kół przednich ciągnika oraz od tego czy pedał hamulca jest wciśnięty czy nie. Przyciski do uruchamiania napędu, blokady i funkcji ASM umieszczono na prawej konsoli ciągnika.

SDD – opcjonalny układ kierowniczy z podwójną pompą wspomagania. W ciągniku, niewyposażonym w SDD operator do wykonania pełnego skrętu kół z jednej strony w druga musi wykonać 3,5 obrotów kołem kierownicy. Jesli ciągnik jest wyposażony w SDD ale system jest wyłaczony, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 4,5 obrotu. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej, oznaczonego symbolem kierownicy, liczba obrotów kołem kierownicy wynosi 2,2 obrotu. System doskonale sprawdza się w pracach wymagających częstego manewrowania. Po przekroczeniu prędkości jazdy 15 km/h system automatycznie wyłacza się, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo użytkowania.

60ECO – opcjonalny układ hydrauliczny z podwójną pompą. Operator może uruchomić działanie drugiej pompy. W efekcie pełen wydatek oleju uzyskiwany jest przy prędkości obrotowej silnika zredukowanej do 1600 obr./min. Korzyści jakie płyną ze stosowania tego układu to: zredukowane zużycie paliwa, zmniejszony hałas i wibracje w trakcie pracy. Układ perfekcyjnie sprawdza się w pracach z ładowaczem czołowym, gdzie potrzebny jest pełen wydatek oleju ale nie ma potrzeby stosowania maksymalnej prędkości obrotowej silnika.

COMFORTIP – możliwość programowania ciągnika. Operator może zaprogramować sekwencję operacji, jakie ciągnik może wykonywać automatycznie na przykład na uwrociach pola. Kolejne funkcje w programie zmienane są manualnie za pomocą przycisku oznaczonego symbolem trójkąta. Operator tworzy program wchodząc w tryb programowania za pomocą przycisków i wykonując pracę podczas pierwszego przejazdu po polu.

PERFORMANCE MONITOR – monitor na słupku kabiny oferuje trzy zakłądki menu: zakładkę ekranu startowego z informacjami na temat parametrów eksploatacyjnych ciągnika, zakładkę podstawowych ustawień oraz zakładkę Performance Monitora czyli liczników. Operator po zadaniu szerokości roboczej maszyny podłaczonej do ciagnika uzyskuje informacje na temat wydajności, obszaru na jakim wykonano pracę oraz ilości zużywanego paliwa.

AGROSKY – system rolnictwa precyzyjnego oferowany w marce DEUTZ-FAHR. Systemy te oferowane są w kilku różnych wariantach, wybór podzespołów AGROSKY zalezy od wyposażenia ciągnika i wybranego sposobu prowadzenia ciągnika. Ciągnik może być prowadozny w sposób manualny czyli przez operatora. W takim przypadku operator kieruje ciągnikiem obserwujhąc wskazania belki diodowej. Belka z diodami umieszczona jest standardowo w iMoniotrze 2 generacji, jesli ciagnik nie ma iMonitora – ciągnik musi być doposazony o moniotorek z belką w dzialae Części Zamiennych SDF. Możliwe jest wyposażenie ciągnika DEUTZ-FAHR w układ prowadzenia automatycznego. Może to być zrealizowane na dwa sposoby. Pierwszy: klient zamawia ciągnik z przygotowaniem do AGROSKY i prowadzeniem automatycznym, wtedy ukłąd kierowniczy ciągnika doposażany jest w specjalny zawór do sterowania pracą siłowników, na samym ciągniku nie widać żadnych podzespołów oprócz anteny na dachu. Drugi sposób: ciągnik nie ma przygotowania i zaworu: nalezy doposażyć ciągnik w elektryczną kierownicę, która zastępuje standardowe koło kierownicy i pozwala automatycznie sterować torem jazdy ciągnika. Oferta anten w systemie AGROSKY obejmuje dwa modele odbiorników. Antena SRC10 pozwala na odbiór sygnału satelitarnego bez możliwości korzystania z korekty sygnału co przekłada się na możliwość korzystania z darmowego sygnału z dokładnością systemu do +/- 30cm. Większa antena SRC40 pozwala na odbiór sygnału darmowego ale także sygnału skorygowanego i dokładności do +/- 10cm oraz +/- 2cm. Należy pamiętać, że korzystanie z sygnału skorygowanego wiąże się z koniecznością wnoszenia opłat abonamentowych dla dostawcy poprawki sygnału.

Informacje

WERSJA KOMUNALNA.

Modele Serii 5 oferowane są także w specjalnej wersji wyposażenia z pomarańczowym lakierem na masce silnika i błotnikach kabiny. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom firm komunalnych, budowlanych, administracji i spółdzielni mieszkaniowych, marka DEUTZ-FAHR zapewnia także specjalną wersję nadwozia w pomarańczowym kolorze. Dzieki bogatej ofercie wyposażenia standardowego i szerokiej gamie opcji dodatkowych – modele Serii 5TTV z powodzeniem radzą sobie w różnego pracach. Wybór skrzyń biegów z maksymalnie 60 przełożeniami do jazdy do przodu i do tyłu zaspokoi wszystkie oczekiwania użytkowników. Wydajna hydraulika i mocny podnośnik znajdą uznanie w trakcie wykonywania róznego rodzaju prac.

P

Wersja P: różnice w stosunku do modelu standardowego BASE to napęd 40 km/h ECO, skrzynia z trzema półbiegami Powershift, funkcja APS do automatycznej zmiany półbiegów na każdym biegu głównym, funkcja SpeedMatching do automatycznego doboru półbiegu po zmianie biegu głównego za pomocą dźwigni, układ hamulcowy PowerBrake, większy, kolorowy monitor na słupku kabiny z Performance Monitorem czyli z licznikami wydajności, czasu, zużycia paliwa, panel sterowania oświetleniem WOLP na słupku kabiny.

Base

Wersja BASE: fotel operatora amortyzowany mechanicznie, bez fotela pasażera, klimatyzacja manualna, skrzynia biegów 40km/h, skrzynia 10+10 bez półbiegów, hydraulika 60ECO z podwójną pompą, 6 wyjść układu hydraulicznego sterowanych mechanicznie, kabina na Silent-blockach

Cosmos

Fotel Aeromat z amortyzacją pneumatyczną, fotel pasażera z pasem bezpieczeństwa, klimatyzacja automatyczna, szyber-dach szklany, skrzynia 50km/h ograniczona do 40km/h, skrzynia z 3 półbiegami HML, przygotowanie do podnośnika przedniego, pompa układu hydraulicznego 90 l/min, hydraulika z 6 wyjściami sterowanymi elektronicznie, gniazdo PowerBeyond, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, układ kierowniczy SDD, światła robocze i panel sterowania WOLP