NOWOCZESNE CIĄGNIKI KOMPAKTOWE DEUTZ-FAHR.
Nowa gama modeli Serii 5D obejmuje siedem róznych ciagników w dwóch wersjach silnikowych. Modele 5060D / 5070D / 5080D / 5085D zostały wyposażone w sprawdzone jednostki napędowe SDF Serii 1000 spełniające wymogi normy emisji spalin Tier III. Modele 5090D / 5090.4 / 5100.4D wyposażono natomiast w nowe silniki SDF FARMotion, które spełniają wymogi normy emisji spalin Tier 4i. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i bogata oferta wersji modeli Serii 5D sprawiają, że ciągniki są wyjątkowo wszechstronne i uniwersalne. Bogactwo konfiguracji oznacza możliwość dostosowania modeli Serii 5D do potrzeb każdego użytkownika.
Silnik
DWA RODZAJE SILNIKÓW.
Modele 5060D / / 5070D / 5080D / 5085D wyposażono w silniki SDF Serii 1000, które zapewniają wysoką moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Optymalny przebieg krzywych charakterystyki znqajduje odzwierciedlenie w wyjatkowej łatwości eksploatacji ciągnika. Silnik oferuje pojemność jednego litra z pojedyńczego cylindra. Układ dodlotowy powietrza wyposazono w turbinę i Intercooler, co dodatkowo podnośi walory użytkowe silnika. Silniki Serii 1000 wyposazono w innowacyjny układ wtryskowy z pojedyńczymi pompami i wtryskiwaczami dla każdego z cylindrów. System pracuje z ciśnieniem maksymalnym sięgającym 1400 bar. Motor pozwala spełnić wymogi normy emisji spalin Tier 3.
Modele 5090D / 5090.4 / 5100.4D wyposażono w najnowszą generację 3-cylindrowych (2887 cm³) i 4-cylindrowych (3849 cm³) jednostek napędowych SDF FARMotion z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (maksymalne ciśnienie robocze nawet 2000 bar), zapewniającym najwyższą wydajność, bardzo dobre osiągi i niezrównaną niezawodność. Dodatkowe atuty nowych silników FARMotion to sterowany elektronicznie zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin z zaworem EGR oraz w pełni bezobsługowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC, które razem gwarantuje spełnienie wymogów normy Tier4i.
Napęd
DUŻA LICZBA PRZEŁOŻEŃ, PRECYZYJNE STEROWANIE.
Przekładnie mechaniczne bez półbiegów i skrzynie z pólbiegami pod obciązeniem Powershift montowane w modelach Serii 5D współpracują z mechanicznym (wersja LS) lub elektrohydraulicznym (wersja GS) rewersem kierunku jazdy Powershuttle. Wersja GS oferuje także w standardzie funkcję Stop&Go (pozwalającą na zatrzymanie ciągnika wyłącznie za pomocą pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze) oraz sprzęgło ComfortClutch z przyciskiem na dźwigni zmiany biegów, który umożliwia zmianę przełożenia bez konieczności używania pedału sprzęgła.
Trzy zakresy (z minirduktorem i superreduktorem), pięć biegów i trzy półbiegi Powershift dają w sumie 45 biegów do jazdy do przodu i 45 biegów do tyłu. Blokada mechanizmu różnicowego oraz napęd na cztery koła są sterowane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków umieszczonych na konsoli bocznej w kabinie. Duża liczba przełożeń w zakresie od 5 do 15 km/h pozwala operatorowi na precyzyjny dobór prędkości jazdy ciągnika do wykonywanej pracy.
WOM
PRĘDKOŚCI EKONOMICZNE WOM.
Ciągniki Serii 5D dostępne z wałem tylnym WOM o prędkości 540 /540ECO / 1000 obr./min. Wykorzystanie prędkości ekonomicznej WOM pozwala na napęd maszyny aktywnej za pośrednictwem wałka ale przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Przekłada się to na zredukowane zużycie paliwa, zredukowany hałas i wibracje podczas pracy z maszyną. Napęd wałka uruchamiany jest za przycisku umieszczonego po prawej stronie fotela operatora i przekazywany jest poprzez wielotarczowe sprzęgło mokre. Ciągnik może być opcjonalnie wyposazony w podnośnik i WOM przedni o prędkości obrotowej 1000 obr./min.
Hydraulika i podnośnik
WYDAJNY UKŁAD HYDRAULICZNY.
Modele Serii 5D wyposażono w wydajny układ hydrauliczny z pompą 54 l/min z dwoma lub trzema obwodami sterowanymi mechanicznie za pomocą dźwigni umieszczonych na prawej konsoli ciągnika. Czytelne oznaczenia dźwgni ułatwiają korzystanie z układu hydraulicznego. Złacza hydrauliczne zgrupowano tuż nad podnośnikiem, ich umiejscownie ułatwia podłaczanie przewodów. Wszystkie wersje modeli Serii 5D wyposażono w złacza typu „push-pull” gwarantujące możliwość podłacząnia przewodów nawet pod ciśnieniem.
Seria 5D oferuje podnośnik sterowany mechanicznie za pomocą dźwigni lub elektronicznie za pomocą potencjometrów i przycisków. Podnośnik tylny oferuje udźwig w zakresie od 3000 do 3600 kg. Opcjonalnie – ciagniki oferowane są z podnośnikiem przednim o udźwigu wynoszącym 1750 kg.
Hamulce
SKUTECZNY UKŁAD HAMULCOWY.
Modele Serii 5D wyposażono w pełni skuteczny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na czterech kołach w wyposażeniu standardowym. Układ doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach roboczych gwarantując pełne bezpieczeństwo. Hamulec postojowy sterowany klasyczną dźwignią zapewnia pewne zatrzymanie ciągnika. Dla zapewniania najlepszej trakcji w kazdych warunkach, modele Serii 5D wyposażono w blokadę mechanizmów róznicowych o pełnym 100% zacisku. Dodatkowo operator może dowolnie sterować napędem na cztery koła. Wszystko to przekłada się na pełną skuteczność działania w trudnym terenie.
Kabina
KOMFORTOWA CZTERO-SŁUPKOWA KABINA OPERATORA.
Modele Serii 5D wyróżnia wyjątkowa stylistyka opracowana współnie z biurem projektowego Giugiaro Design, będąca wyznacznikiem w swojej klasie w zakresie ergonomii, komfortu i łatwości użytkowania. Nowa kabina na 4 słupkach oferuje najlepszą widoczność w kazdym z kierunków i pełną kontrolę nad otoczeniem ciągnika. Miejsce pracy operatora jest niezwykle funkcjonalne i wygodne. Do dyspozycji pozostaje komfortowy fotel z układem amortyzacji i dużym siedziskiem.
Rozmieszczenie przyrządów sterowniczych po obu stronach fotela operatora jest intuicyjne i zgodne z zasadami ergonomii co ułatwia korzystanie z ciągnika. Wszystkie dźiwgnie, przełaczniki i przyciski oznaczono kolorystycznie w zależności od obsługiwanych funkcji. Kolor pomarańczowy oznacza sterowanie napędem, kolor żółty to WOM, niebieski – hydraulika a zielony to sterowanie pracą podnośnika. Kabina może być wyposażona w wydajny układ klimatyzacji. Standardowe wyposażenie obejmuje układ wentylacji i ogrzewania. Pakiet reflektorów zapewnia dużą łatwość pracy także w nocy.
Technologie
ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA.
HRT (Hydraulic Roller Tappets) – silniki Tier 3 – układ sterowany przez zawór elektromagnetyczny, który reguluje wtrysk paliwa do komory spalania. Podczas uruchamiania silnika, gdy olej jest zimny, układ nieznacznie zwiększa wznios zaworu w celu przyspieszenia czasu wtrysku, podnosząc efektywność pracy silnika w każdych warunkach atmosferycznych. Eliminuje to jednocześnie powstawanie białego dymu, typowego dla uruchamiania zimnego silnika diesela.
Rewers Powershuttle – Rewers elektro-hydrauliczny z wielotarczowym sprzęgłem mokrym, jedno sprzęgło dla kierunku jazdy do przodu i jedno do tyłu, regulacja szybkości reakcji pokrętłem na dźwigni zmiany kierunku jazdy pod kierownicą. Razem z rewersem elektro-hydraulicznym ciągnik oferuje funkcję Stop&Go umożliwiającą zatyrzymanie ciagnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła.
PowerCore – Filtry powietrza PowerCore mają dużą wydajność i skuteczność działania. Filtr wykonano z nano-włókien, struktura bardzo skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia w powietrzu podawanym do komory spalania silnika. Obsługa sprowadza się do wystukania zanieczyszczeń i sprawdzenia filtra wskaźnikowego umieszczonego za filtrem głównym. Nie powinno się przedmuchiwać filtra PowerCore – może to uszkodzić strukturę filtra.
LS
Wersja wyposażenia LS obejmuje rewers mechaniczny, zsynchronizowany. Obok fotela operatora umieszczono dźwignię zmiany kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy realizowana jest po zatrzymaniu ciągnika z wciśniętym pedałem sprzęgła.
GS
Wersja wyposażenia GS obejmuje rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle. Dźwignię umieszczono na kolumnie kierownicy, tuż pod kołem kierownicy. Dodatkowo ciagnik z rewersem Powershuttle otrzymuje w standardzie funkcję Stop&Go do zatrzymania bez użycia pedału sprzęgła w podłodze oraz regulację czułości rewersu za pomocą pokrętła na jego dźwigni. Zmiana kierunku realizowana może być w trakcie jazdy z prędkością do 15 km/h.
STOP & GO
System umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. System sprawdza się doskonale w pracach wymagających częstego zatrzymywania – na przykład prace z ładowaczem czołowym.
HRT
Silnik wyposażono w innowacyjny układ hydraulicznie regulowanych popychaczy zaworów. System HRT działa w pełni automatycznie, eliminując koniczność okresowej regulacji luzów zaworowych.
Układ Hamulcowy na 4 Koła
Ciągnik oferuje niezwykle sprawny i pewny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Rozwiązanie to zapewnia najwyższe bezpieczeństwo operatora w każdych warunkach.
DOC
Układ oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalyst. Katalizator redukuje zawartość tlenków azotu i węglowodorów w spalinach. Układ w pełni bezobsługowy, którego okres eksploatacji obliczono na cały okres użytkowania ciągnika. Stosowany w modelach do 130KM.
REWER ZE SPRZĘGŁAMI SENSE CLUTCH
Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle ze sprzęgłami SenseClutch pozwla na zmianę kierunku jazdy pod obciążniem przy prędkości do 15 km/h. Układ wyposażono w wielotarczowe sprzęgła mokre oraz ukłąd elektronicznego sterowania. Rewers posiada także możliwość regulacji szybkości reakcji z pokrętłem na dźwigni.
Układ Hamulcowy na 4 Koła
Funkcja umożliwia jazdę z maksymalną prędkością przy zredukowanych obrotach silnika. Rozwiazanie to pozwala na obniżenie prędkości obrotowej jednostki napędowej, a przez to ilości zużywanego paliwa, hałasu czy wibracji w trakcie jazdy. Overspeed to także duży komfort pracy operatora.
Napęd na Cztery Koła
Cztery koła napędowe to najlepsza trakcja nawet w najcięższym terenie. Napęd przedniej osi może być uruchamiany automatycznie przez funkcję ASM (jeśli ciągnika jest w ASM wyposażony) lub manualnie za pomocą dźwigni lub przycisku (w zależności od modelu i wyposażenia).