Seria 4E

PRZEDSTAWIAMY KOMFORT NOWEJ SERII 4E

W obrębie gospodarstwa, w budynkach inwentarskich i w lekkich pracach polowych – nowa Seria 4E to idealna propozycja dla mniejszych gospodarstw i przedsiębiorstw, jak również dla samorządów lokalnych oraz firm ogrodniczych. W ofercie dostępne są cztery modele z napędem na cztery koła, o mocy od 65 KM (48 kW) do 97 KM (71 kW). Z pewnością znajdą tu Państwo ciągnik użytkowy, który będzie idealnie pasował do Państwa profilu pracy.

Silnik

SILNIK FARMOTION. KOMPAKTOWY MOTOR I WYSOKA MOC.
Umieszczone pod na nowo zaprojektowaną pokrywą, niezwykle kompaktowe trzycylindrowe silniki FARMotion (Stage III B) są gotowe do ciężkiej pracy. Zaprojektowane specjalnie do zastosowań w rolnictwie, silniki Common Rail oferują elektronicznie sterowany wtrysk, zoptymalizowaną wydajnością, układ recyrkulacji spalin (EGR) i katalizator utlenianiający (DOC) oraz zapewniają maksymalną moc i stały moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Zużycie paliwa, emisja spalin, drgania i poziom hałasu są niezwykle niskie. Pozostałe nowe funkcje obejmują kompaktowy układ chłodzenia z powiększoną powierzchnią chłodzącą, Intercooler, układ chłodzenia paliwa, zoptymalizowany przepływ powietrza z wentylatorem ze sprzęgłem Visco oraz dwustopniowy filtr powietrza PowerCore z wyrzutnikiem pyłu. Oba systemy zwiększają wydajność silnika i są zaprojektowane z myślą o długich odstępach między przeglądami oraz szybkich i prostych pracach serwisowych. Dzięki silnikom FARMotion firma DEUTZ-FAHR po raz kolejny udowadnia, jak mocny i wydajny może być kompaktowy model użytkowy.

Napęd

PRZEKŁADNIE. KOMPAKTOWY FORMAT I WSPANIAŁA DOKŁADNOŚĆ.

Odpowiednia przekładnia do każdego rodzaju pracy i odpowiednia prędkość do każdej pracy – dzięki nowej Serii 4E możesz sprostać każdemu wyzwaniu. Wysoka wydajność i najwyższa precyzja. Wybór należy do Ciebie. Dostępne są cztery warianty przekładni mechanicznych. Prosta przekładnia 12+3 z biegiem wstecznym i prędkością minimalną od 832 m/h i maksymalną do 30 km/h. W pełni zsynchronizowana przekładnia 8+8 ECO z rewersem mechanicznym i prędkościami od 1,6 km/h do 30 km/h, gdzie prędkość końcowa osiągana jest już przy 1800 obr/min, co oszczędza paliwo i redukuje hałas. Przekładnia pięcio-biegowa 15+15 z rewersem mechanicznym, reduktorem i prędkosciami os 298 m/h do 40 km/h i wersja 15+15 ECO z tym samym zakresem prędkosci ale ze zerdukowanymi obrotami silnika przy prędkosci 40 km/h. Końcowa prędkość obrotowa osiągana jest już przy 1800 obr./min. Dzięki nowej Serii 4E firma DEUTZ-FAHR po raz kolejny udowadnia, jak precyzyjny i wydajny może być kompaktowy model użytkowy. 

WOM

KOMPAKTOWY FORMAT I WSPANIAŁA ELASTYCZNOŚĆ.

Nowa seria 4E oferuje również wiele opcji wyposażenia WOM. Do wyboru są cztery konfiguracje: WOM pracujący przy  prędkością jazdy dla 540 lub 540/540ECO lub 540/540ECO/1000 lub 540/540ECO plus. Wał WOM uruchamiany jest mechanicznie za pomocą dźwigni, co zapewnia płynny rozruch. Nową funkcją jest również tryb WOM, gdy pojazd jest nieruchomy. Jeśli WOM ma pracować nadal, gdy kierowca opuszcza ciągnik, kierowca musi to potwierdzić, naciskając przycisk. Jeśli przycisk nie zostanie wciśnięty, silnik zostanie wyłączony po siedmiu sekundach – bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Hydraulika i podnośnik

KOMPAKTOWA MASZYNA I WSPANIAŁA WSZECHSTRONNOŚĆ.

Praca w gospodarstwie rolnym, zastosowania wymagające najwyższej trakcji, praca w polu i wiele innych – wykorzystanie ciągnika użytkowego jest bardzo zróżnicowane. Jeśli chodzi o podnośnik nowej serii 4E nic nie jest niemożliwe. Jak zawsze w maszynach DEUTZ-FAHR tylny podnośnik mechaniczny jest niezwykle dokładny i zapewnia precyzyjnee sterowanie. Dzięki temu znacznie zwiększa się uniwersalność, np. podczas jazdy na uwrociach. Podnośnik może unieść do 3500 kg. Trzypunktowy podnośnik TUZ kategorii II dostępny jest z końcówkami stałymi, kulowymi lub hakami. Oznacza to, że można stosować również osprzęt o dużych wymaganiach. W przypadku wyposażenia hydraulicznego do wyboru są pompy o wydatku 42 l/min lub 50 l/min o stałym wydatku oraz maksymalnie do trzech obwodów z tyłu. W obu wersjach układ kierowniczy zasilany jest przez niezależną pompę. Oznacza to, że pełna moc hydrauliczna jest zawsze dostępna dla osprzętu. Dzięki punktom mocowania firma DEUTZ-FAHR po raz kolejny udowadnia, jak uniwersalny może być kompaktowy model użytkowy.

Hamulce

KOMPAKTOWE GABARYTY I WSPANIAŁA ZWROTNOŚĆ ORAZ BEZPIECZEŃSTWO.

Zakres zastosowań ciągników użytkowych jest szeroki, ale przestrzeń, w której są one użytkowane, jest zwykle ograniczona. Ważne jest również, aby maszyna utrzymywała przyczepność w każdym terenie i żeby kierowanie pojazdem było niezawodne w każdej sytuacji. W tym celu DEUTZ-FAHR opracował dość specyficzną oś przednią dla klasy użytkowej. W połączeniu z kompaktową pokrywą maski umożliwia ona kąt skrętu do 55°. Taka zwrotność jest bezkonkurencyjna. W zależności od wersji skrzyni biegów blokada mechanizmu różnicowego i napęd na cztery koła uruchamiane są mechanicznie dźwigniami (modele 30 km/h) lub elektrohydraulicznie przyciskami (modele 40 km/h). Maksymalna przyczepność jest zapewniona w każdych warunkach. Modele z napędem na cztery koła wyposażone są w dwa siłowniki sterujące układu kierowniczego i hamulce tarczowe w kąpieli olejowej na cztery koła. W zależności od sytuacji wszystkie cztery koła lub dwa lewe lub prawe, lub – za pomocą zaworu przełączającego – prawe lub lewe tylne koło mogą być indywidualnie hamowane. Zapewnia to maksymalne bezpieczeństwo: bez względu na to, kto używa ciągnika, w jakich warunkach i w  jaki sposób. Dzięki nowej serii 4E DEUTZ-FAHR po raz kolejny udowadnia, jak zwrotny i bezpieczny może być kompaktowy model użytkowy.

Kabina

STANOWISKO OPERATORA. OPCJONALNA KABINA

DEUTZ-FAHR zawsze koncentruje się na operatorze. Operatorzy wysocy, niscy, szczupli, dobrze zbudowani, z długimi ramionami i nogami, z krótkimi ramionami i nogami – każdy będzie czuł się komfortowo na przeprojektowanym stanowisku kierowcy. Kierownicę i komfortowy fotel można indywidualnie regulować. Jest wystarczająco dużo miejsca, aby umożliwić swobodne poruszanie się, w szczególności w przestrzeni na nogi. Obustronnie umieszczone stopnie i uchwyty ułatwiają wchodzenie i wychodzenie z ciągnika. Urządzenia sterujące zostały uporządkowane, zorganizowane w logiczny sposób w zależności od częstotliwości ich stosowania i wyraźnie oznaczone za pomocą kodów kolorystycznych. Hamulec postojowy, elementy sterujące WOM i sterowanie czterema kołami znajdują się po lewej stronie kierowcy. Po prawej stronie znajdują się przekładnia i blokada mechanizmu różnicowego, przepustnica ręczna, ustawienia prędkości obrotowej silnika, elementy sterujące podnośnikiem tylnym i hydrauliczne zespoły sterujące. Nowy centralny wyświetlacz informacji na konsoli w czytelny sposób podaje kierowcy informacje o warunkach pracy ciągnika, w formie cyfrowej i analogowej.

Nowa seria 4E zapewnia nieograniczony widok na wszystkie obszary robocze. Nawet w ekstremalnych sytuacjach kierowca widzi wszystko. Dzięki temu praca staje się nie tylko bardziej wydajna, ale również zwiększa się jej bezpieczeństwo. Nowy dywanik wykonany z materiału izolacyjnego zwiększa komfort użytkowania. Minimalizuje wpływ hałasu, wibracji i ciepła oddziałujące na kierowcę. Opcjonalnie modele Serii 4E oferowane są z kabiną polskiego producenta. Kabina spełnia wszystkie wymogi dotyczące bezpieczeństwa, została wyposażona w pakiet reflektorów. Lampy LED dodatkowo podkreślają nowoczesność modeli Serii 4E. Dzięki nowej serii 4E firma DEUTZ-FAHR po raz kolejny udowadnia, jak wygodny może być kompaktowy model użytkowy.

B100

Nowoczesne materiały oraz konstrukcja silnika pozwala na korzystanie z paliw biodegradiwalnych, nietoksycznych czyli biodiesela. Silnik może być zasilany nawet biodieselem w czystej postaci B100.

Stop & Go

System umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. System sprawdza się doskonale w pracach wymagających częstego zatrzymywania – na przykład prace z ładowaczem czołowym.

Układ Hamulcowy na 4 Koła

Ciągnik oferuje niezwykle sprawny i pewny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Rozwiązanie to zapewnia najwyższe bezpieczeństwo operatora w każdych warunkach.

Hydraulika Energy Saving

System zintegrowany w układzie hydraulicznym redukuje straty mocy, zwiększa sprawność przenoszenia mocy i odzyskuje energię, która zostałaby w innym przypadku utracona. W przypadku, gdy podnośnik i rozdzielacze nie są wykorzystywane, zawór elektromagnetyczny przekierowuje przepływ do przekładni.

Rewers ze Sprzęgłami Sense Clutch

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle ze sprzęgłami SenseClutch pozwla na zmianę kierunku jazdy pod obciążaniem przy prędkości do 15 km/h. Układ wyposażono w wielotarczowe sprzęgła mokre oraz układ elektronicznego sterowania. Rewers posiada także możliwość regulacji szybkości reakcji z pokrętłem na dźwigni.

OverSpeed

Funkcja umożliwia jazdę z maksymalną prędkością przy zredukowanych obrotach silnika. Rozwiązanie to pozwala na obniżenie prędkości obrotowej jednostki napędowej, a przez to ilości zużywanego paliwa, hałasu czy wibracji w trakcie jazdy. Overspeed to także duży komfort pracy operatora.