Seria 5D Ecoline

NAJWYŻSZEJ KLASY UNIWERSALNOŚĆ.

Modele Serii 5D Ecoline to wyjątkowo wszechstronne, trwałe i ekonomiczne w eksploatacji ciągniki rolnicze, które doskonale sprawdzają się w pracach wykonywanych wewnątrz zabudowań gospodarstwa oraz w pracach polowych. Seria 5D Ecoline to cztery modele z niezawodnymi, nowoczesnymi silnikami FARMotion o mocy od 80 do 100 KM. Nowe silniki FARMotion charakteryzuje wysoki poziom niezawodności, niskie koszty eksploatacji dzięki zredukowanemu zużyciu paliwa oraz wysoka wydajność.

Silnik

NOWOCZESNE SILNIKI SDF FARMotion.

Modele Serii 5D Ecoline wyposażono w najnowszą generację 3-cylindrowych (2887 cm³) i 4-cylindrowych (3849 cm³) jednostek napędowych SDF FARMotion z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (maksymalne ciśnienie robocze nawet 2000 bar), zapewniającym najwyższą wydajność, bardzo dobre osiągi i niezrównaną niezawodność.

Dodatkowe atuty nowych silników FARMotion to sterowany elektronicznie zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin z zaworem EGR oraz w pełni bezobsługowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC, które razem gwarantuje spełnienie wymogów normy Tier4i.

Napęd

W PEŁNI MECHANICZNY UKŁAD NAPĘDOWY.

Modele Serii 5D w wersji Ecoline oferują w wyposażeniu standardowym w pełni mechaniczną, pięcio-biegową skrzynię, która zapewnia 10+10 biegów. Opcjonalnie układ napędowy może być wyposażony w rozbudowaną skrzynie z trzema zakresami prędkości wybieranymi dźiwgnią, która w sumie daje 30+15 biegów. Modele Ecoline to ciągniki wyposażone w rewers zsynchronizowany, mechaniczny, sterowany za pomocą dźwigni.

Blokada mechanizmu różnicowego oraz napęd na cztery koła są sterowane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków umieszczonych na konsoli bocznej w kabinie. Duża liczba przełożeń w zakresie od 5 do 15 km/h pozwala operatorowi na precyzyjny dobór prędkości jazdy ciągnika do wykonywanej pracy.

WOM

DWIE PRĘDKOŚCI WAŁKA, W TYM PRĘDKOŚĆ EKONOMICZNA.

Wersja Ecoline oferuje prędkości WOM 540 / 540ECO. Wykorzystanie prędkości ekonomicznej WOM pozwala na napęd maszyny aktywnej za pośrednictwem wałka ale przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Przekłada się to na zredukowane zużycie paliwa, zredukowany hałas i wibracje podczas pracy z maszyną.

Napęd maszyny przy prędkości ekonomiczne WOM tylnego daje około 20% redukcję prędkości obrotowej silnika, co przekłada się na około 15% spadek ilości zużywanego paliwa. Napęd wałka przekazywany jest poprzez suche sprzęgło sterowane mechanicznie.

Hydraulika i podnośnik

HYDRAULIKA Z POMPĄ O STAŁEJ WYDAJNOŚCI.

Modele Serii 5D Ecoline wyposażono w wydajny układ hydrauliczny z pompą 42 l/min z dwoma lub trzema obwodami sterowanymi mechanicznie za pomocą dźwigni umieszczonych na prawej konsoli ciągnika. Czytelne oznaczenia dźwgni ułatwiają korzystanie z układu hydraulicznego. Złacza hydrauliczne zgrupowano tuż nad podnośnikiem, ich umiejscownie ułatwia podłaczanie przewodów.

Wszystkie wersje modeli Serii 5D Ecoline wyposażono w złacza typu „push-pull” gwarantujące możliwość podłacząnia przewodów nawet pod ciśnieniem. Seria 5D Ecoline oferuje podnośnik sterowany mechanicznie za pomocą dźwigni. Podnośnik tylny oferuje udźwig w zakresie od 2650 do 3600 kg.

Hamulce

SKUTECZNY UKŁAD HAMULCOWY.

Modele Serii 5D Ecoline wyposażono w pełni skuteczny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na czterech kołach w wyposażeniu standardowym. Układ doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach roboczych gwarantując pełne bezpieczeństwo. Hamulec postojowy sterowany klasyczną dźwignią zapewnia pewne zatrzymanie ciągnika.

Dla zapewniania najlepszej trakcji w kazdych warunkach, modele Serii 5D Ecoline wyposażono w blokadę mechanizmów róznicowych o pełnym 100% zacisku. Dodatkowo operator może dowolnie sterować napędem na cztery koła. Wszystko to przekłada się na pełną skuteczność działania w trudnym terenie.

Kabina

KOMFORTOWA CZTERO-SŁUPKOWA KABINA OPERATORA.

Modele Serii 5D Ecoline wyróżnia wyjątkowa stylistyka opracowana współnie z biurem projektowego Giugiaro Design, będąca wyznacznikiem w swojej klasie w zakresie ergonomii, komfortu i łatwości użytkowania. Nowa kabina na 4 słupkach oferuje najlepszą widoczność w kazdym z kierunków i pełną kontrolę nad otoczeniem ciągnika. Miejsce pracy operatora jest niezwykle funkcjonalne i wygodne. Do dyspozycji pozostaje komfortowy fotel z układem amortyzacji i dużym siedziskiem. 

Rozmieszczenie przyrządów sterowniczych po obu stronach fotela operatora jest intuicyjne i zgodne z zasadami ergonomii co ułatwia korzystanie z ciągnika. Wszystkie dźiwgnie, przełaczniki i przyciski oznaczono kolorystycznie w zależności od obsługiwanych funkcji. Kolor pomarańczowy oznacza sterowanie napędem, kolor żółty to WOM, niebieski – hydraulika a zielony to sterowanie pracą podnośnika. Kabina może być wyposażona w wydajny układ klimatyzacji. Standardowe wyposażenie obejmuje układ wentylacji i ogrzewania. Pakiet reflektorów zapewnia dużą łatwość pracy także w nocy.

HRT

Silnik wyposażono w innowacyjny układ hydraulicznie regulowanych popychaczy zaworów. System HRT działa w pełni automatycznie, eliminując koniczność okresowej regulacji luzów zaworowych.

Układ Hamulcowy na 4 Koła

Ciągnik oferuje niezwykle sprawny i pewny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Rozwiązanie to zapewnia najwyższe bezpieczeństwo operatora w każdych warunkach.

Elektroniczne Sterowanie Silnika

System ten monitoruje szereg parametrów silnika i optymalizuje jego działanie poprzez regulację układu wtryskowego. Automatyzacja w celu maksymalnego uproszczenia: umożliwia operatorowi ustawienie, zapisanie i przywołanie najwłaściwszej prędkości obrotowej silnika dla każdego zadania.

DOC

Układ oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC (Diesel Oxidation Catalyst. Katalizator redukuje zawartość tlenków azotu i węglowodorów w spalinach. Układ w pełni bezobsługowy, którego okres eksploatacji obliczono na cały okres użytkowania ciągnika. Stosowany w modelach do 130KM.

Napęd na Cztery Koła

Cztery koła napędowe to najlepsza trakcja nawet w najcięższym terenie. Napęd przedniej osi może być uruchamiany automatycznie przez funkcję ASM (jeśli ciągnika jest w ASM wyposażony) lub manualnie za pomocą dźwigni lub przycisku (w zależności od modelu i wyposażenia).